Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2022

CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona i l’empresa UTE FCC Arema Girona signen el nou contracte de neteja viària i recollida de residus

Les millores en neteja viària s’aniran aplicant progressivament a tota la ciutat fins a estar implementades al 100% durant aquest proper octubre. Els nous models de recollida de residus seran una realitat al llarg del 2024. Es crearan Oficines de Suport a la Gestió de Residus per assessorar sobre temes de reciclatge, i es duran a terme diferents campanyes de sensibilització i conscienciació per millorar en el civisme

L'alcaldessa Marta Madrenas i el regidor Eduard Berloso, durant la roda de premsa.

L’Ajuntament de Girona i l’empresa UTE FCC Arema Girona han signat ja el nou contracte de neteja viària i recollida de residus de la ciutat, de manera que es començarà a implementar a partir de l’1 de setembre. L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i el regidor de Neteja i Recollida de Residus de l’Ajuntament de Girona, Eduard Berloso, han presentat aquest matí les condicions i el calendari d’aplicació del nou servei, que s’anirà implementant de manera progressiva al llarg de les properes setmanes. En una primera fase es prioritzarà la neteja viària, amb un augment i millora de serveis que s’aniran posant en marxa progressivament les primeres setmanes amb la intenció que arribi ja a tots els barris de la ciutat a finals d’octubre. 

“La ciutat necessitava un nou contracte de neteja que donés resposta a les necessitats que tenim. Ara, per fi, hem pogut fer aquest salt endavant després d’haver patit tants anys les conseqüències d’un contracte clarament insuficient”, ha afirmat l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas. “Millorarem i augmentarem el servei de neteja viària a tots els barris de la ciutat, i pel que fa a la recollida de residus, tenim l’ambició de seguir liderant i de tornar a superar els índexs exigits des d’Europa, tal com hem fet fins ara. Som la gran ciutat de Catalunya amb millors xifres de reciclatge, gràcies a una política ambiciosa i potent que amb el nou contracte encara ens comprometem a millorar”, ha afegit l’alcaldessa amb relació a la recollida de residus. 

Per la seva banda, el regidor Eduard Berloso ha explicat que “aquest matí s'ha creat la comissió política de seguiment, formada per representants dels grups municipals, que té per objectiu vetllar per la qualitat del servei”. El regidor ha detallat totes les novetats del nou servei, destacant també que l’empresa manté el nom de Girona+neta, però “amb un canvi d’imatge en el vestuari i els vehicles”.

Els nous serveis que inclou el contracte de neteja i recollida de residus s’implementaran de forma esglaonada. Es començarà per aplicar les millores en la neteja viària, les quals es preveu que estiguin totalment implementades el pròxim mes d’octubre. 

Durant el 2023 es crearan les Oficines de Suport a la Gestió de Residus, punts d’informació des d’on diferents educadors i educadores ambientals assessoraran la ciutadania envers el reciclatge i els serveis de recollida. Està previst que el mes de març d’aquell any les oficines estiguin operatives. Alhora, el nou contracte preveu realitzar campanyes de difusió i conscienciació segons les necessitats i problemàtiques detectades en matèria de residus. 

Serà a finals del 2023, segons el calendari previst, quan es començaran a implementar els sistemes de recollida de residus a tota la ciutat. En concret, el desembre d’aquell any s’aplicarà el porta a porta domiciliari allà on predominen els models de casa unifamiliar. I, el març del 2024, els contenidors intel·ligents s’implementaran allà on hi ha més densitat de població. Durant aquest mes també s’implementaran les noves deixalleries mòbils i el nou servei de recollida de voluminosos.

Cal destacar que en els propers mesos es canviaran els actuals contenidors tancats que hi ha al barri de l’Eixample per un nou model més adaptat als tancaments intel·ligents amb el lector integrat, que serà més fàcil d'utilitzar per part dels usuaris i usuàries. 

El març del 2024 també s’aplicaran les àrees temporals de recollida, un model específic pel Barri Vell i el Mercadal. Així, aquell any tota la ciutat comptarà amb un dels tres models de recollida de residus: el porta a porta domiciliari, els contenidors intel·ligents o les àrees temporals. També quedarà implementat el servei de recollida comercial porta a porta.

Per al bon funcionament del servei, es contractarà una empresa encarregada del control del servei i es crearà la figura del supervisor/a. Aquesta persona respondrà davant l'Ajuntament de Girona i serà la responsable del control i seguiment del contracte i l'execució i qualitat del servei. També hi haurà una comissió tècnica i una de política formada per representants dels diferents grups municipals, i es mantenen les taules de neteja amb les entitats veïnals dels diferents sectors de la ciutat. Alhora se seguirà un seguiment periòdic de la gestió econòmica de l’empresa i es realitzaran diferents auditories.

Neteja viària

Aquest setembre es començaran a aplicar les millores i els nous serveis en la neteja viària. La principal novetat és la neteja amb aigua a pressió a tots els carrers, la qual es combinarà amb la neteja d’aspiració i altres. El consistori va establir una freqüència de pas segons la intensitat d’ús i el grau d’embrutiment de cada sector de la ciutat. Com major és la intensitat d’ús, major serà la freqüència de neteges previstes en aquell punt. 

S’ha establert una escombrada manual de repàs en aquells carrers, places i espais públics que més s’embruten del Barri Vell i Mercadal (que s’hi passarà cada dia a la tarda) i Sant Narcís, Can Gibert del Pla, Font de la Pólvora, Pla de Palau – Sant Pau, Devesa-Güell, Santa Eugènia, Eixample i Figuerola-Bonastruc (que s’hi passarà tres dies a la setmana).

Hi haurà una neteja especial els matins dels divendres, dissabtes i diumenges als espais d’oci nocturn. Es tracta de la zona compresa entre el carrer de Figuerola, el passeig de José Canalejas, el carrer de Santa Clara i la plaça de l'U d'Octubre de 2017. 

Una altra novetat és que el nou contracte inclou la neteja de jardins, parcs i places, que fins ara quedava repartida en diferents contractes entre jardineria i neteja viària de les zones pavimentades. Els grans parcs de la ciutat, com la Devesa, el parc del Migdia i les hortes de Santa Eugènia, no formen part d’aquest nou contracte, ja que compten amb un servei especial de neteja.  

Per a la retirada de fulles i altres restes dels arbres, s’ha incrementat el nombre d’hores destinades a aquestes tasques. A més, tres vegades a l’any es retiraran les herbes de les voreres i de les zones pavimentades. 

La neteja intensiva de la calçada i els aparcaments adjacents es realitzarà amb aigua a pressió mixta o escombrada mixta, segons l’època de l’any. A partir del març del 2023, un cop al mes no es podrà aparcar en determinats costats o punts del carrer per a poder dur a terme les tasques de neteja adequadament. A més, les taques d’olis i greixos, d’orins, de restes d’excrements i de xiclets es netejaran amb aigua a pressió.

Per últim, cal destacar que hi haurà disponible els 7 dies de la setmana, en torn de matí i tarda, una Brigada d’Acció Immediata encarregada de netejar algun punt de la ciutat que per diferents raons estigui bruta de forma excepcional i per cobrir emergències (excrements d’ocells, orins, taques al paviment...).

Personal i material

Amb el nou contracte, es manté la plantilla actual de 165 treballadors i treballadores. Aquesta s’ha incrementat per implementar el nou servei de neteja amb 5 contractes al 100% de jornada, 49 contractes amb percentatge superior al 70% i 24 contractes amb percentatge de jornada al 55% o inferior. Aniran equipats amb una nova vestimenta que s’ha dissenyat i degudament identificats amb un codi al pit. Tots els equips de treball disposaran d’un sistema de comunicació telefònic, i els vehicles i cabassos comptaran amb un sistema de geoposicionament.  

Pel que fa al material hi haurà 46 carretons de brossa, 12 carretons de brossa elèctrics, 16 bufadores elèctriques, 26 furgonetes, 6 escombradores mecàniques d’aspiració, 1 escombradora d’aspiració sobre camió, 1 baldejadora d’alta pressió, 5 cubes de baldeig de 16m³, 1 fregadora mecànica de voreres d'aigua calenta, 1 escombradora d'aspiració dual, 1 vehicle amb remolc i 1 vehicle hidronetejador. 

L’empresa encarregada de dur a terme aquestes tasques en els pròxims 8 anys és UTE FCC Arema Girona, constituïda per FCC Medio Ambiente SAU i Agua, Residuos y Medio Ambiente SA. El contracte es va adjudicar per un import total de 168.075.747,53 euros (IVA inclòs). El cost de la neteja viària és de 81.809.171,08 euros (IVA inclòs) i el de recollida de residus, 86.266.576,45 euros (IVA inclòs).

Per a més informació podeu consultar la presentació del nou contracte. 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.