L’Ajuntament de Girona va crear les Taules de Neteja de Barri l'any 2015, un instrument que té com a objectius fer una diagnosi contínua de les necessitats de neteja dels barris de la ciutat i guanyar eficàcia per resoldre aquelles incidències que requereixin d’una resposta immediata.
Hi ha una taula per cada regidoria de barri, que estaran formades pel regidor d'Acció Climàtica, el corresponent regidor o regidora de barri i membres de les associacions de veïns i veïnes.
La periodicitat de convocatòria de les Taules és trimestral.
Servei d'avisos de neteja i jardineria per Whatsapp
Les Taules de Neteja de Barri van acordar obrir un nou canal directe de comunicació, aprofitant les xarxes socials, a través del qual els representants veïnals podran posar en coneixement dels regidors i responsables d’àrea aquelles incidències que requereixin una resposta ràpida per parts dels diferents serveis de sostenibilitat i medi ambient de l’Ajuntament de Girona.
Condicions de funcionament del servei:
Criteris generals
Un grup de whatsapp per cada barri (pressupostos participats) Grup amb regidor, assistent regidor, cap d’àrea, caps de secció serveis urbans i jardineria, veïns que es determinin (màxim 5 veïns per barri).
Criteris d'urgència de la resposta
A. Avisos d’actuació urgent (no vital*) Des del servei es passarà avís immediat al servei i/o policia municipal per actuació urgent. En els casos:
Obstrucció de la via pública (calçada i voreres) per part de contenidors o plantes amb perill per a les persones
Vessaments d’olis a la calçada
Vòmits, defecacions humanes i/o animals morts en espais de pas o significatius
Arbres caiguts
Branques perilloses (trancades o malmeses)
Fuites d’aigua
Fallada en l’aturada del reg
B. Avisos d’actuació diària Des del servei es passarà avís al servei per actuació el proper dia laborable. En els casos:
Desbordaments o voluminosos al cantó dels contenidors
Contenidors moguts de lloc, o inutilitzats
Papereres desbordades
Arbres o branques potencialment perillosos (no trencades o malmeses)
Aspersors mal instal·lats i que reguen fora de zona verda
C. Avisos d’incidència (sense actuació immediata) Des del servei es registrarà l’avís per avaluar si cal actuació extraordinària, modificació, reforç o sanció del servei. (similar a bústia d’avisos). En els casos:
No compliment del servei programat
Acumulació de brutícia o fulles
Contenidors trencats o bruts
Gespa massa alta, arbustos no retallats, poda d’arbres, propostes de plantació
Horari de reg poc adient, o insuficient
Arbres que toquen a façana
Plagues que generen molèsties
Embornals bruts
Horari de servei: De 9 a 21 hores, laborals i caps de setmana.
Utilitzem galetes per oferir contingut personalitzat, analitzar tendències, administrar el lloc web, fer un seguiment dels moviments dels usuaris al lloc web i recollir informació demogràfica sobre la nostra base d'usuaris en conjunt. Accepteu totes les galetes per gaudir de la millor experiència possible al nostre lloc web o gestioneu les vostres preferències.
Consulteu la nostra política de privadesa