Header: Coronavirus

Coronavirus

Ruta de navegació

FAQ mesures per frenar Covid-19 a Girona sobre assistència | Coronavirus

FAQ sobre assistència

Sóc una persona vulnerable o formo part d’un col·lectiu de risc. Rebré assistència?

Sí, l’Ajuntament de Girona et trucarà per comprovar que et trobes bé i, si ho necessites, t’oferirà ajuda directa per part del personal municipal. 

Tinc més de 65 anys i he rebut una trucada de l’Ajuntament de Girona. És normal?

Sí, s’està fent un seguiment a totes les persones més grans de 65 anys que estan empadronades a la ciutat, per garantir que tenen tot el que necessiten. Rebràs trucades periòdiques però mai visites, ni tampoc se’t demanaran dades confidencials. Evita obrir la porta i, si cal, truca al telèfon d'atenció ciutadana de l’Ajuntament de Girona 972 419 010.  

Tinc a càrrec una persona vulnerable i/o amb problemes de mobilitat. La puc anar a ajudar?

Sí, pots sortir de casa per fer-te càrrec de persones dependents.

La situació de confinament actual em genera angoixa. Puc rebre atenció?

Sí, l’Ajuntament compta amb un servei telefònic d’assessorament psicològic adreçat a la ciutadania. De dilluns a divendres, pots trucar al telèfon d'atenció ciutadana 972 419 010 i et derivaran amb un psicòleg o psicòloga municipal que t'ajudarà a resoldre dubtes i inquietuds.

Si piquen el timbre de casa i em diuen que són personal sanitari, els he d’obrir?

No, l'assistència domiciliaria per salut o serveis socials només es pot fer amb l'acord previ del pacient. Tingues en compte que durant els propers dies, algunes persones podrien intentar cometre estafes o delictes. Evita obrir la porta i, si cal, truca al telèfon d'atenció ciutadana de l’Ajuntament de Girona 972 419 010.

Les persones sense llar reben l’atenció necessària?

Sí, des de l’Ajuntament de Girona s’està fent un esforç especial de seguiment de tots els casos, i se’ls garanteix seguretat i menjar. 

Vull fer tasques de voluntariat, com ho puc fer?

Truca al telèfon al telèfon d'atenció ciutadana 972 419 010. Prendran nota de les teves dades i t’informaran de quin és el procediment a seguir.

Vull informar d’alguna incidència a la via pública o fer un suggeriment. Puc?

Sí, la bústia d’avisos i suggeriments de l’Ajuntament de Girona segueix funcionant. Pots enviar-ho a www.girona.cat/avisos o trucar al 972 419 010.

Hi ha algun telèfon específic on les dones que pateixen violència de gènere durant el confinament puguin trucar per demanar ajuda?

Sí, al Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) al 972 222 478, o a l’Institut Català de les Dones al 900 900 120.
Per urgències 24 h: al 092 (Policia Municipal)

Les famílies vulnerables i amb dificultats residencials reben l’atenció necessària?

Sí, des de l’Ajuntament de Girona s’està fent un esforç per garantir un habitatge a les famílies que no en tenen. També s’estan donant ajudes d’emergència i s’ha complementat la cistella que es reparteix des del Centre de Distribució d’Aliments amb productes frescos.  

Veure totes les respostes