Header: Subvencions

Subvencions, beques i ajuts

Ruta de navegació

Subvencions, beques i ajuts

En aquesta pàgina trobareu una relació actualitzada de les subvencions i altres ajuts que l'Ajuntament de Girona té previst de convocar durant l’exercici pressupostari, amb la indicació de l’objecte o finalitat i la descripció de les condicions per ser-ne beneficiari.

La relació de convocatòries s'ha organitzat en funció dels destinataris de la subvenció i/o de l'àmbit d'actuació.

Publicador de continguts

Subvenció destinada a les associacions d'educació en el lleure i associacions juvenils 2025

Pendent de convocatòria Termini obert Resolució Convocatòria tancada
L’objectiu de la subvenció és assegurar el suport a les entitats de la ciutat per tal que aquestes puguin dur a terme les seves activitats i projectes i promoure així la participació dels infants i adolescents en l’àmbit del lleure educatiu i dels joves a la vida de la ciutat. Pot acollir-se a aquesta convocatòria qualsevol entitat sense afany de lucre que reuneixi els requisits que s’especifiquen a les bases reguladores.

El termini de presentació de les sol·licituds i de la documentació necessària és del 13 de març al 9 d'abril de 2025 (ambdós inclosos). 

Sol·licitud

Les sol·licituds s’han de presentar en la forma, els temps i amb la documentació que determini la convocatòria o, en el seu defecte, l’art. 18 de l’Ordenança general de subvencions, a la seu electrònica del registre general d’entrada de documents de l’Ajuntament de Girona, o per qualsevol altre procediment reconegut per la llei.

Termini de presentació

El termini de presentació de les sol·licituds i de la documentació necessària serà de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Girona.

En la convocatòria 2025, el termini de presentació de les sol·licituds i de la documentació necessària és del 13 de març al 9 d'abril de 2025 (ambdós inclosos). 

Documentació

  1. Document “Sol·licitud de la subvenció a projectes d’entitats juvenils”.
  2. Document “Declaració responsable d’estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de seguretat social”.
  3. Document “Declaració responsable del compliment dels requisits de la llei 38/2003 General de Subvencions”.
  4. Fotocòpia del DNI de la persona que subscriu la sol·licitud
  5. El certificat de Delictes de Naturalesa Sexual de totes les persones que tinguin contacte amb els infants o joves destinataris del projecte (referit per a cada persona física que presta el servei: directors, monitors, coordinadors, personal de pràctiques, voluntaris, etc.) assegurant que no han estat condemnades per sentència ferma per algun delicte dels establerts a la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, pel que fa a professions, oficis i activitats que impliquin contacte amb menors. L’acreditació s’ha de materialitzar mitjançant certificació negativa (nominal) en fonament al RD 1110/2015, d’11 de desembre (Registre Central de delinqüents sexuals) amb data de l’any en curs.
  6. Memòria acreditativa de la significativa presència de l’entitat a la ciutat i d’haver realitzat activitats a la ciutat de Girona durant l’últim any.
  7. Pòlissa de responsabilitat civil i assegurança d’accidents amb els corresponents rebuts bancaris de pagament.
  8. Programa d’actuació per a l’any vigent que ha d’incloure:
    • Número de membres de l’entitat
    • Els principals projectes i activitats que de forma habitual l’entitat fa durant l’any
    • Les activitats anuals previstes i el seu cost
    • El pressupost d’ingressos i despeses de l’any en curs
  9. Respecte al projecte, aquest tindrà una extensió màxima de 6 pàgines i inclourà com a mínim:
    • Breu definició de com serà l’activitat
    • Àmbit territorial i lloc previst de realització de l’activitat
    • Dates i horaris de l’activitat
    • Previsió de persones beneficiàries
    • Pressupost global
    • Aportació pròpia i altres recursos previstos
    • Aportació sol·licitada
    • Persones responsables de la gestió del projecte

En cas que la documentació de la sol·licitud sigui incorrecta o incompleta l'Ajuntament ho notificarà a l'entitat per tal que l'esmeni o ampliï. Si en el termini de 10 dies hàbils després de la notificació no s'ha esmenat l'errada o mancança, s'arxivarà l'expedient sense cap tràmit posterior.

Requeriment d’esmena o rectificació de document

Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases i a la convocatòria, es requerirà la seva esmena, que s’haurà de fer en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, indicant que no fer-ho suposarà el tancament de l’expedient per desistiment, prèvia resolució.

Termini d’execució dels projectes

El termini d’execució dels projectes s’estableix dins el període marcat des de l’1 de gener al 31 de desembre de 2025. 

Tràmit de sol·licitud
Requeriment de documentació, rectificació o esmena d'una sol·licitud

Tornar