Header: Promoció Econòmica

Promoció Econòmica

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Girona acollirà una prova de la Copa del Món de Bicicletes Elèctriques en el marc de la Sea Otter Europe

La cursa, que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona, forma part del nou calendari de la Unió Ciclista Internacional (UCI). Permetrà donar visibilitat a l’impuls que Girona i la Costa Brava fan de l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport

Imatges de la roda de premsa

La ciutat de Girona acollirà una prova de la Copa del Món de Bicicletes Elèctriques en el marc de la Sea Otter Europe, el gran festival europeu de la bicicleta que se celebrarà a Girona i a la Costa Brava del 24 al 26 de setembre. Es tracta de les World E-Bike Series, la Copa del Món de BTT elèctriques organitzada per la Unió Ciclista Internacional (UCI). Aquest matí, l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas; el diputat d’Esports de la Diputació de Girona, Jordi Masquef; el representant territorial de l’Esport de la Generalitat a Girona, Josep Pujols, i el director del festival Sea Otter Europe Costa Brava Girona, Albert Balcells, han presentat la competició en roda de premsa. 

El circuit de la Copa del Món de Bicicletes Elèctriques, nascut el 2019 a Mònaco, constarà enguany de sis proves, una de les quals tindrà lloc a Girona en el marc de la Sea Otter Europe. Aquesta és una de les principals novetats del calendari esportiu de l’edició d’enguany del festival, que inclourà aquesta competició que portarà fins a la ciutat els millors ciclistes del món d’aquesta disciplina, disposats a sumar punts UCI i situar-se als primers llocs de la Copa del Món. 

Amb aquest anunci, juntament amb activitats dedicades a la bici elèctrica i la fórmula del Demobike, Sea Otter Europe Costa Brava-Girona Bike Show referma la seva aposta per la promoció de la mobilitat sostenible. Una aposta que conjuga amb els objectius del Pla de Mobilitat Urbana de la ciutat de Girona, i amb els dels productes turístics que promou la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona, que fomenten l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport i descoberta del territori. 

“És un orgull per Girona poder acollir aquesta Copa del Món en el marc de la cinquena edició de la Sea Otter Europe, un esdeveniment que confirmarà de nou Girona i tota la demarcació com un punt important dins el circuit mundial de la bicicleta. Tot això el que implica és una dinamització, una nova vida econòmica per al nostre territori. Volem tornar a recuperar tots els llocs de treball que s’han perdut durant la pandèmia, i tornar a recuperar la cohesió social”, ha afirmat l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas.

De la seva banda, el regidor d'Esports de l’Ajuntament de Girona, Àdam Bertran, ha destacat que aquesta modalitat esportiva "facilita l’equiparació i compensa diferents nivells d’estat de forma física de les persones d’un mateix grup, alhora que facilita la iniciació a aquest esport per a persones que no disposen d’una bona condició física". "Abans que sorgís la bici elèctrica persones d’un mateix equip amb diferents nivell d’estat de forma no podien continuar sortint junts, ara la bici elèctrica ho equipara", assegura Bertran.

Des de la visió turística, la bicicleta, sigui elèctrica o no, és un clar exemple de producte que compleix amb les 4D: descongestió, desestacionalització, diversificació de l’oferta i augment de la despesa. D’altra banda, es tracta d’un sector econòmic emergent en el qual l’Ajuntament de Girona vol treballar fermament a fi de generar noves empreses vinculades a la producció, a les infraestructures, a les TIC, al comerç i a l’oci i, per tant, generar noves oportunitats d’ocupació a la ciutat.

Així mateix, la bicicleta elèctrica i el seu ús en la mobilitat ciutadana o empresarial, com les cargo bikes, és un fenomen que creix en l’àmbit de les zones urbanes i interurbanes. En aquest sentit,  l’Ajuntament de Girona, juntament amb deu municipis de l’entorn, està elaborant un pla de mobilitat interurbana en el qual la bicicleta elèctrica és un dels vehicles més rellevants.  

El fenomen de les bicis elèctriques en espais urbans

L'ús de la bicicleta elèctrica és cada vegada més comú entre una societat que ha trobat en aquest mitjà de transport el conjunt de valors que defineixen les relacions de mobilitat urbana del futur. El públic està cada vegada més conscienciat amb la qüestió mediambiental, i això s'ha traduït, en casos com a Girona, en la limitació de la circulació dels cotxes pel centre de les principals ciutats, així com en l’ampliació de carrils bici per fomentar aquest tipus de desplaçaments. 

L’èxit de la bicicleta elèctrica en espais urbans es deu a diferents factors: la comoditat que ofereix per desplaçar-se, permet una velocitat ràpida mantenint un alt nivell de seguretat i la gran millora de les bateries, que redueixen molt el temps de càrrega i augmenten la seva autonomia, permetent desplaçaments de llarga durada. 

Posar a l’abast del públic les potencialitats de les bicis elèctriques

Una manera excel·lent d’apropar al públic del festival Sea Otter Europe les potencialitats de la bici elèctrica serà amb la fórmula Demobike, que permetrà provar més de mig miler de bicicletes al mateix circuit que acollirà la competició de les World E-Bike Series. En l’edició del 2019, el 72% de les bicis que es van provar durant el festival ja eren d’aquesta modalitat, i enguany s’espera fins i tot que tinguin encara més presència. A hores d’ara ja han confirmat que seran presents al Demobike de Sea Otter Europe marques com Bergamont, BH, BMC, Bulls, Cannondale, Canyon, Corratec, Cube, Fischer, Ghost, Haibike, Intense, KTM, Lapierre, Massi, Megamo, MMR, Moustache, Orbea, Riese and Mueller, Scott i Specialized.

Pel mateix recorregut on els aficionats podran posar a prova les prestacions de les millors bicis elèctriques del mercat, s’hi disputarà la competició d’alt nivell que reunirà a medallistes olímpics com José Antonio Hermida, Marco Aurelio Fontana i Nathalie Schneitter. També formaran part de la competició la vigent campiona del Món d’E-XC, Mélanie Pugin, i el dues vegades subcampió del món, Jérôme Gilloux.

El circuit de les World E-Bike Series reuneix a 8 fabricants de motor elèctric i 19 fabricants de bicicleta que competeixen per oferir el major rendiment en circuit. Una competició que no només es disputa sobre el terreny, sinó que també ho fa a les mateixes fàbriques, amb equips d'i+D treballant dia a dia per millorar el rendiment de les bicicletes elèctriques comercials. 
 

Tornar