Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona impulsa el pla estratègic del Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions per al període 2020-2023

L’objectiu principal de la proposa és continuar vetllant per a la conservació del patrimoni documental i històric del territori, alhora que pretén complir amb el marc legal vigent en matèria de transparència

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas; el cap del Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions i director del Centre de Recerca i Difusió de la Imatge (CRDI) de l’Ajuntament de Girona, Joan Boadas; el cap de la Secció de Gestió Documental i Arxiu de l’Ajuntament, Lluís-Esteve Casellas, i el cap de Secció de Documentació Fotogràfica i Audiovisual de l’Ajuntament, David Iglésias, han presentat aquest matí el pla estratègic del Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions del consistori per al període 2020-2023.

El pla pretén seguir potenciant el Servei i continuar vetllant per a la conservació del patrimoni documental i històric del territori a través de 638 accions, agrupades en vuit eixos: la gestió de documents; l’accés, la difusió i la preservació de la documentació; les polítiques cooperatives; l’administració del Servei; els recursos humans, i l’execució del pressupost. A més, el document estratègic busca complir amb el marc legal vigent en matèria de dret a la informació veraç i de qualitat, i de transparència.

“La societat actual està immersa en una revolució tecnològica, digital i de tractament de dades i coneixement. En aquest context, la feina de l'Arxiu municipal és de gran importància i ha convertit Girona en capdavantera en la matèria. La implicació, compromís i feina ben feta d’aquest equip explica quina és la voluntat de la ciutat, la d’esdevenir un municipi modern, avançat i pioner en l’àmbit tecnològic”, ha destacat l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas.

La proposta incorpora un total de 148 projectes, amb una previsió de tractament de prop d’un milió i mig de documents. En destaquen, entre d’altres, la creació d’una comissió de modernització de la gestió d’expedients, que ha d’assegurar que la documentació generada per l’Administració sigui de confiança i que les dades, més enllà de poder ser consultades per ciutadania i institucions, faciliti la presa de decisions. També és remarcable l’organització de la 30a edició de les Jornades d’Imatge i Recerca, prevista pel novembre. Tot i que aquest any l’esdeveniment tindrà un format virtual per les restriccions del COVID-19, les jornades procuraran donar valor als continguts de totes les edicions anteriors i agruparan persones expertes en arxivística d’arreu del món.

Per la seva banda, el cap del Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions i director del Centre de Recerca i Difusió de la Imatge de l’Ajuntament de Girona, Joan Boadas, ha donat a conèixer algunes de les xifres més rellevants de les memòries d’actuació del 2019. “A banda de la feina feta en protecció de dades personals, en l’eliminació regulada de documentació o en la digitalització de material, del darrer any en destaquen les 20 donacions de particulars que famílies del territori han facilitat tant a l’Arxiu municipal com al CRDI. Es tracta d’un fet que demostra la confiança que la ciutadania té amb el servei i que ens permetrà que les generacions futures coneguin el seu passat”, ha explicat Boadas. 

El Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions de l’Ajuntament de Girona treballa per facilitar el dia a dia en la gestió de la documentació administrativa produïda pel consistori. L’objectiu és fer possible que la documentació es produeixi, es gestioni i s’utilitzi adequadament, per a la finalitat precisa, en el moment adient i, al mateix temps, actuar d’acord amb l’objectiu del govern de simplificar i millorar la tramitació administrativa en l’entorn digital.

Podeu trobar més informació del pla estratègic 2020-2023 al web municipal. També hi podeu consultar el balanç del pla estratègic 2016-2019 i el pla de digitalització 2016-2019.
 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.