Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

El Pavelló Municipal de Palau II tanca el servei d’acollida de les persones sense sostre després d’atendre 111 usuaris durant el confinament pel COVID-19

El seguiment i atenció a les persones sense llar es continuarà fent des del centre de la Sopa

El Pavelló Municipal de Palau II tanca avui el servei d’acollida de les persones sense sostre posat en marxa durant el període de confinament pel COVID-19. En aquests dos mesos, s’han atès 111 usuaris, amb una estada màxima de 83 persones al mateix temps, arribant al límit de la seva capacitat. Tot i el tancament del pavelló, ara el seguiment i atenció de les persones sense llar se seguirà donant des del Centre d'Acollida i Serveis Socials La Sopa. La regidora de Drets Socials i Cooperació de l’Ajuntament de Girona, Núria Pi, ha fet balanç avui al migdia en roda de premsa virtual del funcionament del servei. 

“Som un Ajuntament que hem assumit la capitalitat donant entrada a Palau a persones sense sostre de tota la província i fins i tot de fora, i ho hem fet a través dels pressupostos municipals. Hem sigut responsables i hem posat al capdavant la salut i la qualitat de vida de les persones durant aquest episodi tant complicat”, ha afirma la regidora. Pi també ha fet una crida a les administracions locals i supramunicipals de la demarcació per donar una resposta conjunta al sensellarisme. 

El tancament del pavelló s’ha fet de forma progressiva i, en concordança, amb la disminució d’usuaris. Un cop les mesures de restricció de mobilitat es van anar relaxant, moltes persones van decidir per voluntat pròpia marxar del pavelló. Abans, es va parlar amb cadascun d’ells per donar respostes a les seves necessitats. De les 111 persones ateses, 38 han trobat un lloc on viure; 22 van decidir marxar de Girona, sigui per feina o per retorn al lloc d’origen; 4 viuen al cotxe; i 18 s’han derivat a la Sopa per fer el seguiment (6 seran acollides pel recurs i 12 s’han vinculat al servei menjador, dutxa i seguiment social). Pel que fa a la resta, 17 persones es desconeix el seu destí perquè van deixar d’anar a l’espai i 12 persones van ser expulsades per l’incompliment de les normes. 

Habilitar el Pavelló Municipal de Palau II als sense sostre ha suposat un cost d’uns 205.000 euros, des de la seva obertura fins al 27 de maig. A més, per fer possible el correcte funcionament del servei, es va acordar ampliar l’encàrrec de suport amb les entitats col·laboradores (ADIS, AASS, SUARA i Salesians Sant Jordi), el que ha suposat un cost de 20.700 euros. Caldrà sumar també el cost d’aquestes darreres setmanes en què el pavelló ha estat obert només unes hores al dia.  

L’espai es va obrir el dia 27 de març amb l’objectiu d’acollir a persones sense llar durant el període del confinament decretat per les autoritats. Inicialment, hi havia 80 llits amb l’opció d’ampliar-ne fins a 100. A banda de dormir, també s’oferien àpats calents, servei de dutxes, bugaderia i controls sanitaris. A més, amb l’equip de professionals, s’han organitzat diferents espais i recursos, per tal de poder garantir una estada enriquidora, de capacitació i socialització, amb l’organització de classes de català i dinamitzant espais de jocs, de música, de pintura, de cuina, d’audiovisuals i punts d’accés a internet, entre altres. 

El passat 27 de maig va finalitzar el servei nocturn, però s’ha mantingut el recurs fins avui amb els serveis d’àpats, dutxes i bugaderia coordinat pel Consorci Centre d’Acolliment i serveis Social La Sopa. Des del tancament del servei de nit, han seguit anant al pavelló unes 20 persones. En aquest darrer període, s’han tramitat per a diferents persones ajuts de desplaçament, ajuts per a l’accés a recursos, així com ajuts per a garantir l’atenció en aspectes de salut i medicació. 

La regidora també ha explicat durant la roda de premsa, que en aquests dos mesos s’han seguit al Pavelló Municipal de Palau II els protocols sanitaris amb l’assessorament i seguiment de les professionals del CAP Montilivi i del Servei de Vigilància d’Epidemiologia. Diàriament s’ha pres la temperatura a totes les persones, s’han subministrat mascaretes i guants a tothom i s’ha mantingut la higiene dels espais. Cal destacar, que durant aquests dos mesos només s’ha diagnosticat un cas positiu lleu de coronavirus entre les persones ateses. Aquest cas va ser aïllat a un hotel durant la quarantena i, posteriorment, va retornar al pavelló.  

El servei de Palau ha estat coordinat des de l'Àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Girona i hi han treballat un total de 45 professionals, tant personal de l'àrea com de les entitats (ADIS, AASS, SUARA, Salesians Sant Jordi i del Consorci La Sopa). A més s'ha comptat diàriament amb la col·laboració de voluntaris de la Creu Roja en el repartiment d'àpats i la dinamització d'activitats i amb diferents equips sanitaris del CAP Montilivi, del CAS Teresa Ferrer, de l’IAS de l’Hospital Santa Caterina i del CSMA i l’equip de voluntaris del Col·legi Oficial de Metges de Girona per a l'atenció i seguiment en salut. Altres entitats com el Banc d'Aliments i entitats privades han fet donacions i aportacions en espècies al servei; i els voluntaris de Protecció Civil van ajudar a preparar la zona de dormitori de l’espai. 
 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.