Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Actualització: Novetats en les mesures de l’Ajuntament de Girona per evitar la propagació del COVID-19 i mitigar-ne els efectes (10.20 h)

L’Ajuntament de Girona treballa per reobrir el servei de préstec de les biblioteques municipals a partir del dia 25 de maig mitjançant un sistema de reserva i cita prèvia

L’Ajuntament de Girona treballa per reobrir el servei de préstec de les biblioteques municipals a partir del dia 25 de maig, després que ahir es confirmés l’entrada de Girona en la fase 1 de desconfinament per aquest proper dilluns. L’activació del servei es farà seguint totes les indicacions per assegurar el compliment de les mesures d’higiene i de seguretat establertes. Les primeres biblioteques de la ciutat que començaran a oferir préstecs seran l’Antònia Adroher, Ernest Lluch, Just M. Casero i Salvador Allende. En el cas de la Biblioteca Carles Rahola, per la seva dimensió i complexitat, la represa del servei tindrà lloc probablement a partir del dia 2 de juny i l’anunciarà la Generalitat de Catalunya. També s’ha previst que pugui oferir préstecs la Biblioteca Escolar Montfollet, almenys fins al 19 de juny.

Els equipaments culturals esmentats, reprendran l’activitat presencial de forma progressiva a mesura que la ciutat avanci en les diverses fases de desconfinament previstes per l’Estat. La manera com s’aplicarà el procés ha estat definit pel Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya i estableix cinc etapes. D’aquestes, les dues primeres fases ja han estat clarament definides, mentre que les següents s’aniran concretant a mesura que els esdeveniments i la situació ho permetin. 

En aquest sentit, a partir d’aquest mateix dilluns, dia 18 de maig, començarà la primera etapa del retorn a l’activitat de les biblioteques (fase 0). Es prepararan les instal·lacions, els fons i la infraestructura necessària, i es començaran a adaptar serveis. La posada a punt és una feina imprescindible tenint en compte que aquests equipaments culturals havien quedat aturats des que va començar el confinament. 

La segona etapa començarà a partir del 25 de maig (fase 1), en què s’iniciarà el procés de préstec mitjançant reserva i cita prèvia, i el de devolució de documents. Les persones usuàries podran sol·licitar documents a cada una de les biblioteques municipals, preferiblement mitjançant un correu electrònic o bé a través del telèfon, i indicar si prefereixen fer la recollida de matí o de tarda. Posteriorment, cada equipament concertarà amb l’usuari el dia i l’hora de l’entrega dels documents, que tindrà lloc fora de l’equipament, a la porta de l’edifici, ja que encara no serà possible accedir dins les biblioteques. Pel que fa a la devolució, s’haurà de realitzar a la bústia de retorn de documents que hi ha situada a l’exterior de cada edifici. 

Cal tenir en compte que els llibres o qualsevol altre material s’hauran de sol·licitar a la biblioteca dipositària dels mateixos perquè no s’oferirà el servei de préstec interbibliotecari. La disponibilitat dels documents es pot consultar accedint al catàleg ARGUS a través d’aquest enllaç. Dins d’aquesta mateixa fase, els horaris de servei de préstec i també d’atenció telefònica seran de dilluns a divendres, de 10 a 13 h i de 17 a 20 h; mentre que per a la Biblioteca Escolar Montfollet l’horari serà de 12 a 14 h i, en aquest cas, no caldrà reservar cita prèvia. 

El procés de represa de l’activitat de les biblioteques seguirà amb tres etapes més, que es detallaran a mesura que evolucioni el desconfinament previst per combatre el contagi del COVID-19. Probablement durant el mes de juny, es podrà començar a accedir a l’interior de les biblioteques de forma limitada (fase 2). Els usuaris i usuàries dels equipaments podran entrar en alguns espais concrets, preferentment mitjançant cita prèvia i en franges horàries concretes, i amb una limitació en el temps màxim d’ús. Aspectes concrets d’aquesta etapa, com la manera en què la ciutadania haurà de sol·licitar l’accés a les biblioteques, quants punts de lectura podrà haver-hi en cada espai, si es podran entrar dispositius electrònics a les instal·lacions, quin serà l’aforament màxim permès per a les sales de treball, o fins i tot els horaris de cada biblioteca es detallaran més endavant. 

La següent etapa (fase 3) permetria reprendre la realització d’activitats culturals dins de les biblioteques amb limitació a un terç de la capacitat màxima de l’espai i sempre amb menys de 30 persones participants. Els clubs de lectura es podrien fer presencialment sempre respectant les distàncies de seguretat, igual que les activitats de promoció lectora com l’hora del conte o els tallers, que en aquest cas tindrien un aforament limitat i podrien implicar inscripció prèvia. També es podria reprendre l’assessorament informàtic, mantenint les mesures de seguretat que s’indiquin en aquell moment. La recuperació total dels serveis de les biblioteques i la tornada a la normalitat tindrien lloc en la darrera etapa (fase 4) del procés.

Podeu consultar la informació de contacte de les diverses biblioteques de Girona a continuació:

Biblioteca Antònia Adroher: biblioadroher@ajgirona.cat / 972 213 315
Biblioteca Ernest Lluch: bibliolluch@ajgirona.cat / 972 426 368
Biblioteca Just M. Casero: bibliojcasero@ajgirona.cat / 972 211 370
Biblioteca Salvador Allende: biblioallende@ajgirona.cat / 972 232 715
Biblioteca Escolar Montfollet: bibmontfollet@gmail.com

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.