Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Àrea de què depèn:
Alcaldia

Persona responsable:
Sra. Sílvia Planas Dalmau

Adreça:
Plaça del Vi, 1, 1a planta
17004 - GIRONA

Telèfon:
972 419 502 - 972 419 433

A/e:
comunicacio@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/comunicacio

Publicador de continguts

Actualització: Novetats en les mesures de l’Ajuntament de Girona per evitar la propagació del COVID-19 i mitigar-ne els efectes (19 h)

L’Ajuntament de Girona impulsa l’aplicació mòbil “lacompra” per realitzar compres en línia al comerç local de la ciutat. S’han intensificat els treballs de desinfecció dels carrers amb motiu de la sortida dels menors de 14 anys i el consegüent augment de gent per la ciutat.

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i la tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana Yanes, han presentat aquest migdia en una roda de premsa virtual les noves mesures preses des del govern municipal per reduir el contagi del COVID-19 i les conseqüències de la pandèmia. Entre les diverses accions, destaca un pla de reactivació econòmica a través del qual s'està avançant en la definició de mesures de suport al comerç local. Una de les iniciatives que incorporarà, i que s'ha presentat avui, és l’impuls de l’app “lacompra”, una plataforma que permet realitzar comandes en línia als comerços de proximitat. Mitjançant un acord amb l’empresa desenvolupadora, Interactiu, l’Ajuntament de Girona podrà posar la plataforma a disposició dels ciutadans de manera totalment gratuïta d'aquí a uns quinze dies, un cop els comerços hagin entrat els seus productes.

“La reactivació econòmica per nosaltres és un repte i volem estar al costat de tots els actors i agents que procuren la riquesa i el dinamisme econòmic de la nostra ciutat”, ha afirmat l’alcaldessa de Girona. La regidora Glòria Plana Yanes ha explicat que l’objectiu d’aquesta mesura és “pal·liar els efectes de la crisi del COVID-19 sobre el teixit econòmic i social de la ciutat” i “posicionar de nou el sector del comerç com un dels grans motors econòmics del municipi”, ja que “un dels sectors que pensem que quedarà més perjudicat és el petit comerç de proximitat”. 

Per utilitzar aquest servei, els ciutadans i ciutadanes només s’hauran de descarregar l’aplicació, la qual compta amb el suport de la patronal PIMEC. Un cop dins, es trobaran amb tots els comerços agrupats segons el sector (alimentació, moda, llar, persones, cultura...). L’eina permetrà gestionar les comandes i escollir entre entrega a domicili o recollida a botiga. En ambdós casos, el pagament es farà directament al comerciant. El servei d’entrega a domicili serà gratuït durant un temps, ja que l’Ajuntament se’n farà càrrec, i l’oferirà l’empresa d’economia social Ecosol. A més, a través de l’aplicació es podrà optar a promocions, com els vals de descompte que l’Ajuntament oferirà als usuaris de l’app “lacompra” per consumir en els comerços adherits a l’aplicació.

Altres mesures en les quals està treballant l'Ajuntament serviran per redefinir les línies d’ajuts i subvencions que es destinen anualment a les empreses i en la suspensió temporal, bonificació o exoneració del pagament de determinades taxes i tributs municipals a les empreses afectades per la crisi del coronavirus. També es duran a terme accions de dinamització comercial i campanyes de sensibilització per fomentar el consum en el comerç local de proximitat.

D’altra banda, l’Ajuntament ha intensificat els treballs de desinfecció dels carrers amb motiu de la sortida dels menors de 14 anys i el consegüent augment de volum de gent per la ciutat. L’alcaldessa de Girona ha explicat que les actuacions de neteja amb productes desinfectants se centraran en els carrers més transitats de tots els barris de Girona. Per fer-ho possible, el servei de neteja es reestructurà i dedicarà més hores a la desinfecció i menys a escombrar els carrers.

En paral·lel, l’alcaldessa ha fet balanç de la sortida al carrer dels menors de 14 anys durant una hora al dia i a un quilòmetre de distància del domicili. Segons ha detallat, uns 20.000 nens i nenes de la ciutat s’han pogut acollir a la mesura. “Si tots ells van acompanyats per un adult, estem parlant que moltes persones, concretament un 40% del padró de la ciutat de Girona, poden sortir”, ha assegurat. És per aquest motiu que ha instat la ciutadania a seguir les recomanacions de sortida establertes per la Generalitat de Catalunya. 

També ha explicat que la Policia Municipal de Girona va centrar-se ahir a advertir a aquelles persones que anaven en grup o que van accedir als equipaments esportius. De cara als pròxims dies, però, aquestes actituds podran ser sancionades. 

Seguint en matèria de seguretat, entre la Policia Municipal de Girona i dels Mossos d’Esquadra es van denunciar ahir 22 persones per incomplir el confinament. Des de l’inici de l’estat d’alarma, s’han posat un total de 2.797 denúncies. 

D’altra banda, avui s’han incorporat dos inspectors a les línies del bus urbà per controlar l’aforament i la normativa que s’ha establert al transport públic per evitar l’expansió del COVID-19. El consistori també treballa perquè la comunitat musulmana pugui tenir un espai per a les persones difuntes per tal que puguin ser enterrades tal com dictamina la seva pròpia fe. 

L’Ajuntament de Girona manté cada dia obert el telèfon d’atenció ciutadana 972 419 010, de dilluns a divendres de 8 h a 18 h, i dissabte i diumenge, de 9 h a 18 h per resoldre els dubtes que puguin sorgir. Fins avui, el consistori ha atès 9.098 trucades. La major part són per dubtes relacionats amb l’assistència social, les ajudes socials, les taxes, els tipus de desplaçaments permesos, com fer-se voluntari i les targetes moneder.

Podeu descarregar un vídeo sobre com funciona l’aplicació “lacompra” al següent enllaç.

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 198 resultats.