Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Les Biblioteques de Girona segueixen treballant a porta tancada desenvolupant tasques a nivell intern

El teletreball permet que es continuïn realitzant aquelles feines i responsabilitats de caire intern que les biblioteques tenen habitualment durant tot l’any

El passat 13 de març, les Biblioteques de Girona, com la resta d'equipaments culturals, socials i educatius de la ciutat, van haver de tancar les seves portes a causa del COVID-19 per evitar la seva propagació i garantir la seguretat i salut tant de les persones usuàries com dels treballadors i treballadores municipals.
Tanmateix, les biblioteques són més que un edifici i una atenció presencial, la feina és més que estar darrere d'un taulell i fer préstec de llibres. Les biblioteques són un portal al coneixement, la formació, l'oci i la cultura, i el personal de les biblioteques ha continuat treballant cada dia des de casa seva i de manera coordinada a fi de mantenir aquesta missió i continuar gestionant el servei de biblioteca a Girona tot i les limitacions actuals, així com per continuar mantenint el contacte de la biblioteca amb els usuaris.
Les biblioteques de Girona, així com moltes altres d'arreu del territori, han començat a oferir activitats i propostes de lectura en línia. Al web i xarxes socials s’hi poden trobar activitats i recomanacions per a tota mena de públic i de totes les edats. 
Cal no oblidar el servei de préstec de llibres electrònics que s'ofereix des de la plataforma eBiblio.cat i que ha augmentat exponencialment el seu ús. Aquesta plataforma, accessible a totes les persones que tinguin el carnet de les biblioteques públiques, posa a disposició dels usuaris i usuàries un ampli catàleg de llibres i també de pel·lícules de cinema que poden ajudar a passar aquests dies d'una manera més amable. 
Per altra banda, també s'està treballant en aquelles feines més internes que, si bé no tenen tanta visibilitat, són indispensables per mantenir un servei bibliotecari òptim i de qualitat, com ara fer inventari del fons i anàlisi i revisió de la col·lecció obsoleta de les biblioteques. Això permetrà, per un costat, esporgar aquell fons obsolet que cal donar de baixa i, per altre costat, fer una selecció de fons més acurada i eficient. Aquestes tasques normalment es fan en èpoques amb menys afluència de públic, menys personal i se centren en unes àrees concretes. Ara, la situació ha permès poder dedicar més personal a fer una anàlisi més acurada i global que abasta tot el fons de les biblioteques i fer una selecció de nou fons per a aquelles seccions que cal millorar. També s’ha començant a tramitar la selecció i compra de novetats que ben aviat es podrà compartir amb les usuàries i usuaris habituals. 
A més, s’estan atenent consultes telefòniques i correus electrònics relacionats amb la demanda d’informació sobre terminis de préstec, informació general i, especialment, sobre el funcionament del servei eBiblio.cat.
La planificació de projectes, serveis o recursos són també altres feines a les quals es dedica el personal de biblioteques per tal de, no només mantenir el nivell de qualitat del servei, sinó també millorar-lo. Aquest seria el cas del Projecte Biblioteques Escolars, del qual actualment s'està preparant la convocatòria de subvencions. També s'estan planificant les biblioplaces i la bibliopiscines, que es preveu tornar a oferir a tots els barris de Girona aquest estiu. Concretament s’està gestionant el seu nou fons de consulta, s’estan dissenyant els emplaçaments, preveient les activitats i també determinant la formació del personal que estarà al capdavant de les activitats que es faran.
Totes les propostes de promoció lectora que estaven programades pels mesos de març i abril i que no es poden fer de manera virtual però que es podien ajornar, s'estan posposant provisionalment pels mesos de maig, juny, o fins i tot més endavant. L’objectiu és poder garantir la oferta i que les persones contacontes, talleristes, dinamitzadores o conductores de clubs de lectura puguin mantenir l’activitat, atès que aquesta aturada té, i tindrà, un impacte important en el sector cultural.
En l’àmbit administratiu, des del teletreball es pot continuar amb les diverses gestions i preparacions per a les aprovacions de compres, activitats, licitacions, tràmits, gestió de subvencions, pagament de factures, gestió de contractes, etc. Malgrat tot, degut a la situació d’estat d’alerta actual, s’han suspès força tràmits que s’hauran de reprendre un cop finalitzat aquest període. 
Qualsevol persona que tingui dubtes o vulgui adreçar una pregunta a les biblioteques, les pot enviar per correu electrònic a qualsevol dels equipaments o bé trucar al telèfon de la biblioteca, que el personal continua atenent des de casa.
Es recorda a totes aquelles persones que tenen llibres o altres materials de les biblioteques a casa per retornar, que no es preocupin pels terminis de préstec, ja que s’han prorrogat, per ara, fins al 4 de maig. En qualsevol cas, des de les Biblioteques de Girona es vol recordar que ara hi ha coses molt més importants per les quals preocupar-se, i que no hi haurà cap problema ni penalització per tornar materials un cop les biblioteques estiguin un altre cop obertes. 
 

Web de biblioteques
Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.