Subvencions per finançar activitats de les associacions d'hostaleria i restauració de Girona 2020
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
Subvencions destinades a finançar activitats realitzades per les entitats representatives en l’àmbit d’hostaleria i restauració que tinguin com a objecte el foment del sector, la dinamització i l’enfortiment de l’activitat turística, així com la promoció de la gastronomia local de qualitat, basada en cuina tradicional i d’avantguarda, de la ciutat de Girona.
Termini de justificació: 31 de març de 2021
Bases i convocatòria
Objecte de la convocatòria
L’objecte de la present convocatòria és finançar activitats realitzades per les entitats representatives en l’àmbit d’hostaleria i restauració que tinguin com a objecte el foment del sector, la dinamització i l’enfortiment de l’activitat turística, així com la promoció de la gastronomia local de qualitat, basada en cuina tradicional i d’avantguarda, de la ciutat de Girona.
Destinataris
Associacions d’hostaleria i restauració de Girona que volen portar a terme accions de dinamització del propi sector i que reuneixin els requisits següents:
- Ser una entitat privada sense afany de lucre en el sector de l’associacionisme d’hostaleria i restauració.
- Estar legalment constituïdes, disposar de seu social en el terme municipal de Girona i tenir presència significativa a la ciutat.
- Estar inscrites al Registre General d’Entitats de l’Ajuntament de Girona i estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Girona, amb l’Agència Tributària i amb la Seguretat Social, així com restar al corrent amb les justificacions relatives a les subvencions sol·licitades anteriorment.
- No incórrer en les circumstàncies previstes en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Actuacions subvencionables
Es consideraran despeses subvencionables, aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada, i s’efectuïn amb la finalitat i en el termini establert en aquestes Bases, com ara, les realitzades per a:
- La captació i fidelització de clientela.
- L’elaboració de campanyes de comunicació, d’elements de comunicació i de lloguer d’espais publicitaris a mitjans de comunicació.
- L’assessorament i contractació externa per a l’elaboració i implementació de campanyes de comunicació.
- L’assessorament extern per a la millora de la imatge interna i externa dels establiments associats.
- La formació i assessorament extern per a la millora de la professionalització dels associats/des.
- Sous i salaris per al pagament de professionals que portin a terme tasques de dinamització en el marc de les associacions.
- Les activitats d’animació per a la dinamització del sector d’hostaleria i restauració, inclosa la contractació d’activitats i els professionals que les porten a terme, el manteniment i lloguer d’equipaments i subministraments necessaris per dur-los a terme.
Bases en català. BOP núm. 66 del 2-4-2020
Bases en castellà
Convocatòria 2020 CATALÀ
Convocatòria 2020 CASTELLÀ
Convocatòria al BOP núm. 136 del 16 de juliol de 2020
Sol·licitud
Presentació de sol·licituds
Les entitats interessades hauran d’omplir degudament tots els camps de la d’instància 1613 de “Sol·licitud de subvenció per a les associacions d’hostaleria i restauració de Girona” i presentar-la a través de la Seu Electrònica mitjançant aquest link.
Documentació
Juntament amb les sol·licituds caldrà presentar la documentació necessària per a poder puntuar els “Criteris per a la valoració de les sol·licituds” especificats en el punt 9è. Els criteris que no es puguin valorar per manca de documentació justificativa es valoraran amb zero punts.
Segons l’article 18.2 sobre el contingut mínim de les sol·licituds de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Girona, l’entitat o persona física sol·licitant haurà d’adjuntar a la sol·licitud la següent documentació:
- Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa.
- Identificació de qui ha de ser la persona o entitat beneficiària (amb indicació del DNI o NIF).
- Programa anual d’actuacions previstes per l’entitat, contemplant els apartats següents: detall de les accions previstes, calendari, objectius i pressupost individualitzat.
- Memòria descriptiva del projecte pel qual se sol·licita la subvenció i quadre pressupostari desglossat (quadre pressupostari de les activitats per les quals es demana la subvenció, desglossat per la tipologia de despeses i percentatge de cofinançament amb fons propis, en el cas que n’hi hagi).
- Especificació del nombre d’associats, quota anual que paguen i l’àmbit territorial de l’Associació (àrea determinada, barri o ciutat).
- Declaració del responsable de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat.
- Pronunciament exprés de denegació o autorització del peticionari de la subvenció, si escau, perquè l’Ajuntament de Girona pugui obtenir dades de l’Agència Estatal d’Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social relatives al compliment de les seves obligacions amb aquests dos organismes. En cas que no hi doni l’autorització, haurà d’adjuntar els certificats corresponents, emesos per l’Agència Estatal d’Administració Tributària i per la Tresoreria de la Seguretat Social.
Termini per a la presentació de sol·licituds
El termini de presentació de les sol·licituds finalitzarà un cop hagin transcorregut 20 dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació d’un extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Girona, a través de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS). La convocatòria serà única.
El termini per a la presentació de la sol·licitud de la convocatòria 2020 és fins al 13 d'agost.
Rectificació de defectes o omissions en la documentació
En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requerirà al/a la sol·licitant, per tal que en el termini de 10 dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, procedeixi a la seva rectificació o a les esmenes necessàries, amb la indicació que si no ho fa així s’entendrà per desistit de la seva sol·licitud.
Tràmit de sol·licitud
Tràmit de presentació de documentació requerida i esmenes
Resolució
Fases de la resolució
- Relació provisional de sol·licituds admeses i no admeses
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s’estableix una fase de preavaluació en la qual es verificarà el compliment dels requisits necessaris per adquirir la condició de persona beneficiària. Aquesta fase només podrà afectar els requisits que siguin d’apreciació automàtica i que no requereixin de cap valoració.
Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases i a la convocatòria, la persona sol·licitant disposarà d’un termini màxim i improrrogable de deu 10 hàbils per l’esmena de defectes a partir de la publicació de la llista provisional de sol·licituds admeses i no admeses. La no correcció d’aquests defectes suposarà el tancament de l’expedient per desistiment, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Relació definitiva de sol·licituds admeses i excloses
Resolució que implica el tancament d’expedients de les sol·licituds no esmenades.
- Proposta provisional de resolució (tenen 10 dies per presentar al·legacions)
El termini per presentar al·legacions a la proposta provisional de resolució serà de 10 dies hàbils a partir de fer-se pública. Un cop resoltes les al·legacions, es dictarà la resolució de la convocatòria
- Resolució definitiva
Els beneficiaris dels ajuts disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, a comptar des de la data de fer-se pública la resolució definitiva, per comunicar per escrit l’acceptació de l’ajut i de les condicions en què s’ha atorgat.
Justificació
L’entitat haurà de presentar la justificació de la subvenció atorgada a la finalització del projecte i com a màxim el 31 de març de l’any següent al que es va resoldre la convocatòria.
Aquesta justificació es presentarà pel/per la beneficiari/ària mitjançant el model normalitzat 1412 “Comunicació de la justificació de subvencions, beques i/o ajuts” de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona.
Tràmit de justificació