Subvencions per a les associacions de comerciants de Girona 2022
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
Subvencions destinades a finançar activitats realitzades per les entitats representatives del sector comercial que tinguin com a objectiu el foment de la dinamització i promoció del comerç integrat en el teixit urbà de Girona, d’interès econòmic i social general de la ciutat.
Bases i convocatòria
Objecte de la convocatòria
L’objecte de la present convocatòria és finançar activitats realitzades per les entitats representatives del sector comercial que tinguin com a objectiu el foment de la dinamització i promoció del comerç integrat en el teixit urbà de Girona, d’interès econòmic i social general de la ciutat.
Destinataris
Associacions de Comerciants de Girona que volen portar a terme accions de dinamització comercial i que reuneixin els requisits següents:
- Ser una entitat privada sense afany de lucre en el sector de l’associacionisme comercial.
- Quedaran excloses les associacions de paradistes dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària, els gremis i qualsevol altra associació sectorial i veïnal.
- Estar legalment constituïdes, disposar de seu social en el terme municipal de Girona, i tenir presència significativa a la ciutat, amb un mínim de 5 associats amb una activitat econòmica donada d’alta en planta baixa i amb la corresponent llicència municipal d’activitats que hauran de constar en adreces diferenciades. Tots els establiments associats s’han de trobar dins l’àmbit territorial de competència que contemplen els estatuts de l’associació.
- Estar inscrites al Registre d’Entitats de l’Ajuntament de Girona i estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Girona, amb l’Agència Tributària i amb la Seguretat Social, així com restar al corrent amb les justificacions relatives a les subvencions sol·licitades anteriorment.
- No incórrer en les circumstàncies previstes en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Despeses subvencionables
Es consideraran despeses subvencionables, aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada, i s’efectuïn amb la finalitat i en el termini establert en aquestes Bases, com ara, les realitzades per a:
- La captació i fidelització de clientela.
- L’elaboració de campanyes de comunicació, d’elements de comunicació i de lloguer d’espais publicitaris a mitjans de comunicació.
- L’assessorament i contractació externa per a l’elaboració i implementació de campanyes de comunicació.
- L’assessorament i contractació externa per a la millora de la imatge interna i externa dels establiments associats.
- La formació i assessorament extern per a la millora de la professionalització dels associats/des.
- Sous i salaris per al pagament de professionals que portin a terme tasques de dinamització comercial en el marc de les associacions.
- Les activitats d’animació per a la dinamització comercial, inclòs el manteniment i lloguer d’equipaments i subministraments per portar-los a terme.

Bases en català. BOP núm. 58 del 24/03/2022
Bases en castellà
Convocatòria 2022 en català
Convocatòria 2022 en castellà
Extracte de la convocatòria al BOP núm. 106 del 02/06/2022
Sol·licitud
Presentació de sol·licituds
El termini de presentació de les sol·licituds quedarà establert a la convocatòria anual corresponent.
Les entitats interessades hauran de descarregar, omplir degudament tots els camps de la d’instància 1506 de “Sol·licitud de subvenció per a les associacions de comerciants de Girona” i guardar els canvis i presentar-la a través de la Seu Electrònica mitjançant el tràmit electrònic específic i adjuntar la instància anterior.
Juntament amb les sol·licituds caldrà presentar la documentació necessària per a poder puntuar els “Criteris per a la valoració de les sol·licituds” especificats a les bases i convocatòria.
Documentació
- Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa.
- Identificació de qui ha de ser la persona o entitat beneficiària (amb indicació del DNI o NIF).
- Programa anual d’actuacions previstes per l’entitat, contemplant els apartats següents: detall de les accions previstes, calendari, objectius i pressupost individualitzat.
- Memòria descriptiva del projecte pel qual se sol·licita subvenció i quadre pressupostari desglossat (quadre pressupostari de les activitats per les que es demana la subvenció, desglossat per la tipologia de despeses i percentatge de cofinançament amb fons propis, en el cas que n’hi hagi).
- Especificació del número d’associats, quota anual que paguen i metres lineals que abasta l’àmbit territorial de l’Associació (s’especificarà únicament als carrers on hi constin establiments associats).
- Declaració del responsable de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat.
- Pronunciament exprés de denegació o autorització del peticionari de la subvenció, si escau, perquè l’Ajuntament de Girona pugui obtenir dades de l’Agència Estatal d’Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social relatives al compliment de les seves obligacions amb aquests dos organismes. En cas que no hi doni l’autorització, haurà d’adjuntar els certificats corresponents, emesos per l’Agència Estatal d’Administració Tributària i per la Tresoreria de la Seguretat Social.
La presentació de les sol·licituds implica la plena acceptació d’aquestes bases i dels requisits i obligacions que s’hi recullen.
Tràmit de sol·licitud
Resolució i justificació
Termini i forma de justificació
L’entitat haurà de presentar la justificació de la subvenció atorgada a la finalització del projecte i com a màxim el 31 de març de l’any següent al que es va resoldre la convocatòria.
Aquesta justificació es presentarà pel/per la beneficiari/ària mitjançant el model normalitzat 1412 “Comunicació de la justificació de subvencions, beques i/o ajuts” de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona.

Tràmit de justificació