Header: Salut

Promoció de la Salut

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Com afrontar l’estrés durant aquests dies

El Centre Jove de Salut ha elaborat algunes recomanacions que poden ajudar a suportar la situació d'excepcionalitat d'aquest dies amb motiu del Covid-19

Ens trobem en una situació d’excepcionalitat, d’un dia per l’altre ens hem hagut de confinar com a mesura preventiva amb motiu del coronavirus SARS-CoV-2. Això ens pot produir sensacions molt diverses, com soledat, tristor, angoixa, estrès o ràbia, entre d’altres. Per això, des del Centre Jove de Salut hem elaborat algunes recomanacions que pensem que us poden ajudar a suportar aquesta situació:

  • Establir una rutina: no et quedis a casa tot el dia amb el pijama posat. No podem sortir, però si mirem de mantenir uns hàbits i unes rutines, el nostre cos es manté en equilibri. Mira d’organitzar el teu temps. Pots fer un horari que contempli totes les activitats bàsiques de la vida diària.
  • Fer activitat física: a casa podem fer exercicis que ens ajudin a reduir els nivells d’ansietat i regular els nivells de serotonina que milloren l’estat d’ànim. La pràctica del ioga també pot ser molt eficaç.
  • Exercicis de relaxació: busca una posició còmoda i intenta recórrer la ment per tots els grups musculars (contraient i relaxant). Pots trobar tutorials al youtube per practicar a casa, subscriure’t a canals de salut on hi pots trobar molta informació. Et passem algun exemple:
    relaxació guiada.
  • Creativitat al poder: escriure permet canalitzar tots els pensaments negatius que provoca l’ansietat. Hi ha molts estudis que demostren l’eficàcia d’aquest tipus d’estratègies que ens poden ajudar a suportar millor l’ansietat (dibuixar, ballar, etc.). També pot ser de gran ajuda posar aromes, olis essencials o espelmes amb efectes relaxants. La lavanda o el gessamí tenen efectes demostrats.
  • Les infusions: prendre alguna infusió d’herbes et pot ajudar a reduir l’ansietat (per exemple valeriana, calèndula, o til·la). Evitar, si és possible, el sucre, que és excitant. Tampoc prendre infusions a la nit.
  • Informació, sí! Però no ens passem!: si estem a casa, segur que tenim tot el temps per connectar-nos a les xarxes i mirar tot el que es diu sobre el coronavirus. El nostre consell és que només consultis pàgines i canals oficials i contrastats. Però recorda, no és bo obsessionar-se! Ens ajudarà tenir el cap ocupat amb altres tasques, no estiguis tot el dia mirant les xarxes socials.
  • Connectem-nos!: gràcies a les noves tecnologies no estarem aïllats del tot… Pots trucar amics i familiars, enviar missatges o fer una videotrucada amb Hangouts o WhatsApp. Això pot ajudar a fer més agradable el temps que passem a casa confinats.
  • No perdis mai el sentit de l’humor: l’humor és una emoció importantíssima, que pot ser de gran ajuda per contenir l’angoixa i la por.
  • Alternatives culturals, oci online: gaudir de l'oferta online, com concerts en streaming, llegir llibres, mirar pel·lícules, teatre, etc.

Aquestes només són algunes recomanacions. Si ho necessites, ens pots escriure a centrejovedesalut@ajgirona.cat. No podem atendre de forma presencial, per totes les mesures preventives que s’han pres pel coronavirus, però sí que podem mirar de parlar per via telefònica si és necessari. Recorda que també ens pots consultar per via on-line. És un moment d’incertesa, pors, dubtes, angoixes… Però també podem mirar d’aprofitar aquesta situació excepcional per pensar en les coses que són realment importants. Imaginar, crear, jugar… És una situació temporal que hem d’aprofitar per aprendre de nosaltres mateixos i dels altres! Us animem a tornar a llegir El petit príncep, atès que “les victòries de debò es guanyen amb unes armes que són invisibles als ulls”.

Una abraçada virtual ben gran per part de tot l’equip de Promoció de la Salut! Junts i juntes ho aconseguirem!

Tornar