Header: Promoció de la Salut

Promoció de la Salut

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Eina per l'autoavaluació de la promoció de la salut als centres d'educació sanitària

El passat dijous 27 de febrer, el grup de co-creació, format des de l’any 2009, va presentar a la UdG una eina digital per l’autoavaluació de la promoció de la salut en els centres educatius de secundaria

Partint de la definició que fa l’OMS del concepte salut, on es contemplen no solament els aspectes físics o fisiològics sinó la globalitat de la persona, s’entendrà la importància de treballar l’educació per a la salut amb la població adolescent i jove. L’àmbit educatiu té una especial rellevància i cal la seva implicació en aquesta tasca doncs, per moltes raons, és un espai adequat per treballar les competències i capacitats en salut.
El passat dijous 27 de febrer, el grup de co-creació format des de l’any 2009 pels ajuntaments de Girona, Salt, Celrà, Castell-Platja d’Aro, Palafrugell, diversos departaments de la Generalitat de Catalunya, Dipsalut i l’institut de recerca educativa de la Universitat de Girona va presentar a la UdG una eina digital per l’autoavaluació de la promoció de la salut en els centres educatius de secundaria http://salutjove.udg.edu/ca/ La finalitat d’aquesta no és altra que poder tenir coneixements objectius de quina és la implicació de cada centre en la promoció de la salut i ha estat dissenyada després de quatre anys de treball en aquesta darrera fase de creació de l’eina per part del grup de co-creació.
Els àmbits en els que els centres es poden autoavaluar són:

  1. Hàbits saludables: alimentació, higiene personal i postural, activitat i exercici físic,...
  2. Afectivitat i socialització: tot el relacionat amb la dimensió social, la personalitat i la identitat dels alumnes dins el grup classe.
  3. Benestar emocional: accions que afavoreixen el treball de l’autoconeixement i la projecció social
  4. Seguretat i riscos: accions que van encaminades a evitar els danys que puguin patir l’alumnat davant certs riscos existents en l’etapa adolescent.
  5. Situacions específiques de salut: conèixer si hi ha alguna situació de salut que preocupi de manera especial, avaluar si s’ha fet un diagnòstic i com s’ha previst el seu abordatge.
Tornar