Header: Promoció Econòmica

Promoció Econòmica

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona edita una guia per donar a conèixer 141 establiments emblemàtics i singulars de la ciutat

El contingut, que estarà disponible també a través del web municipal, ha estat consensuat a través de la Taula de Comerç Emblemàtic i Singular de Girona i es preveu que es vagi actualitzant periòdicament. Aquest és el punt de sortida d’una sèrie d’actuacions que es desenvoluparan en els propers mesos per mantenir i fomentar la promoció i protecció dels comerços emblemàtics i singulars del municipi.

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i la regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana Yanes, han presentat aquest matí la Guia d’establiments emblemàtics i singulars de la ciutat i la versió web del document. L'objectiu principal de la creació d’aquesta guia és impulsar, protegir i preservar tota aquella activitat comercial que, per les seves característiques, constitueix un patrimoni comercial de la ciutat diferenciat i singular, i que presenta un arrelament especial amb el territori, o bé per la seva antiguitat, riquesa patrimonial o singularitat destacable.

“Girona ha sigut sempre una ciutat amb una tradició comercial intensa. El comerç forma part del nostre ADN, és una eina de dinamització i de cohesió social, i ho volem posar en valor i que segueixi sent així. La creació d’aquesta guia respon a aquest objectiu i, a més, pot ajudar als gironins i gironines a visitar i revisitar els nostres comerços i ser, alhora, un atractiu turístic que parli de l’essència de la nostra ciutat”, ha subratllat l’alcaldessa.

La primera versió d’aquesta guia inclou 141 establiments, que han estat treballats i consensuats en els darrers mesos a través de la Taula de Comerç Emblemàtic i Singular de Girona. Els establiments inclosos dins de la guia es divideixen entre comerços emblemàtics –definits per l’antiguitat del negoci i on es protegeix l’activitat comercial, independentment de l’establiment- i comerços singulars –inclouen aspectes de notorietat (rellevància o significació especial) o l’oferta d’un producte o servei destacats. Aquests darrers casos es defineixen com a tals per acord de la majoria de membres assistents a la sessió de la Taula. 

Actualment hi ha 105 establiments emblemàtics -77 de més de 50 anys i 28 de més de 100 anys- i 36 de singulars. Per sectors, hi ha 36 establiments de moda i joves, 21 establiments de llar i artesania, 20 establiments d’alimentació, 19 establiments de lleure i cultura, 18 establiments de salut i bellesa, 11 establiments de restauració, 9 establiments de serveis i altres tipologies i 7 establiments hotelers. Es preveu que el contingut vagi evolucionant i que s’actualitzi de forma periòdica al web, a més de reeditar-se cada dos o tres anys en format paper.

La publicació d’aquesta guia és el punt de sortida d’un pla d’accions que es vertebrarà a través de la Taula amb l’objectiu de seguir desenvolupant una estratègia de promoció i protecció dels establiments emblemàtics i singulars de la ciutat. “Seguirem treballant en el marc de la Taula per emprendre diverses accions en els propers mesos, com poden ser la creació d’un segell o distintiu per als comerços emblemàtics i singulars, establint un programa de subvencions o creant un possible itinerari turístic per donar a conèixer els comerços de la guia”, ha explicat la regidora Glòria Plana Yanes. 

Tot aquest procés va començar amb l’aprovació d’una moció d’ERC el novembre del 2018 pactada amb el govern per protegir el comerç emblemàtic, a partir de la qual es va iniciar el treball de camp i la recollida d’informació. La Taula de Comerç Emblemàtic i Singular de Girona es va constituir el 16 de març del 2018 i està formada per representants de totes les associacions de comerciants de la ciutat (Associació de Comerciants de la Plaça del Mercat de Girona; Associació de Comerciants El Centre Eix Comercial, Associació de Comerciant si Serveis Carme – Vista Alegre, Associació de Comerciants Can Gibert del Pla, Associació de Comerciants de Santa Eugènia, Associació de Comerciants del Carrer de les Ballesteries, Associació de Comerciants de la Zona U, Associació de Veïns i Comerciants de Sant Fèlix i Associació de Comerciants del Modern); l’Associació d’Hostaleria, Restauració i Turisme; Girona Bons Fogons; agents culturals de la Casa de la Música i La Volta; representants de tots els grups polítics presents al consistori; institucions i entitats com la Cambra de Comerç, la Generalitat de Catalunya i l’AENTEG i personal tècnic municipal.

Podeu consultar la informació de la guia a través del web www.girona.cat/emblematics

Guia en PDF
Tornar