Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L'Ajuntament de Girona encarrega un estudi sobre el futur de l'aeroport de Girona

El consistori vol afegir arguments en la defensa de les potencialitats de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar en el context del sistema aeroportuari català. L'estudi s'ha encarregat a la Cranfield University i estarà acabat abans de l'estiu.

L’Ajuntament de Girona ha encarregat a la Cranfield University un estudi sobre les possibilitats de futur de l’aeroport Girona-Costa Brava, analitzant el seu pes territorial i les complementarietats amb l’aeroport d’El Prat. L’estudi es va encarregar el 17 de març i es compta tenir-ne els resultats abans de l’estiu. 

L’objectiu és determinar amb metodologia científica les potencialitats de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar en el context del sistema aeroportuari català i com a node del corredor mediterrani, i posar aquesta informació a disposició dels agents polítics territorials i els gestors aeroportuaris. 

Després de la Taula del Corredor Mediterrani celebrada aquest dilluns a Madrid, en què per part de l’Ajuntament de Girona van assistir-hi l’alcaldessa de Marta Madrenas i el regidor de Relacions Internacionals Narcís Sastre, ha tornat a prendre força la possibilitat de disposar d'un baixador del TAV a l'aeroport de Girona. 

Per això Madrenas ha considerat que el consistori ha de prendre part en un debat que ja estava latent: “D’un temps ençà es planteja que davant el creixement de viatgers a l’aeroport d’El Prat caldrà disposar d’instal·lacions que complementin l’aeroport de Barcelona, i l’aeroport de Girona pot assumir perfectament i sense grans inversions aquest rol de quarta pista d’El Prat quan això sigui necessari”. Madrenas considera que l’Ajuntament de Girona ha de prendre la iniciativa i ser proactiu davant aquesta possibilitat, i per això es va encarregar aquest estudi a la Cranfield University, la més prestigiosa d’Europa en temes d’aeronàutica. 

Per l’alcaldessa, “els efectes econòmics sobre la ciutat de tenir un aeroport ben connectat i fent funcions de quarta pista d'El Prat són evidents: no només per l’atracció de turisme, sinó també per ampliar les possibilitats del món empresarial per establir relacions arreu d’Europa, com per incrementar les facilitats dels gironins per viatjar”. 

Madrenas espera que els resultats de l’estudi permetin afegir arguments en aquest sentit. Ja fa unes setmanes que els investigadors estan treballant en el document, que es presentarà públicament tan bon punt es rebi a l'Ajuntament. 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.