Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Àrea de què depèn:
Alcaldia

Persona responsable:
Sra. Sílvia Planas Dalmau

Adreça:
Plaça del Vi, 1, 1a planta
17004 - GIRONA

Telèfon:
972 419 502 - 972 419 433

A/e:
comunicacio@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/comunicacio

Publicador de continguts

La nova Ordenança municipal de serveis funeraris de Girona preveu la lliure elecció de l'empresa funerària

Per primer a la ciutat, la redacció del document ha estat resultat de les aportacions d'un grup de debat i participació ciutadana.

La nova Ordenança municipal reguladora dels serveis funeraris de Girona preveurà la lliure elecció de l’empresa funerària per part de la famílies o els cercles propers a la persona morta, ja que permetrà que diferents empreses puguin oferir el servei a la ciutat. Aquesta és la principal novetat que recollirà el nou text, que es preveu que s’aprovi inicialment abans d’acabar el 2016 i que substituirà l’actual Ordenança general sobre la prestació dels serveis funeraris en el municipi de Girona, vigent des del febrer del 1998. 

El vicealcalde i regidor d’Associacions, Participació i Sostenibilitat de l’Ajuntament, Eduard Berloso, ha destacat que “essencialment aquesta modificació de l’ordenança el que pretén és garantir els drets de la ciutadania davant d’un servei universal i essencial com és el servei funerari i que es tinguin en compte les circumstàncies especials en què la majoria de persones necessiten contractar aquest servei”. 

L’ordenança s’adaptarà, amb les modificacions previstes, a la normativa vigent en matèria de serveis funeraris, que té com a objectiu evitar el monopoli de les empreses que presten el servei i garantir a la ciutadania la lliure elecció de l’empresa funerària. A partir que entri en vigor la nova ordenança, qualsevol empresa autoritzada a prestar el servei a l’Estat espanyol podrà oferir les seves prestacions a la ciutat. 

El text inclourà també els drets dels usuaris i els drets i deures de les empreses funeràries, entre els quals hi ha detallar els preus i els serveis que s’ofereixen d’una manera clara i entenedora per a la ciutadania. 

Actualment ja s’ha iniciat la tramitació administrativa de la proposta d’ordenança un cop s’han recollit les aportacions d’un grup de debat i participació ciutadana que ha estat treballant durant mesos amb el document que es tramitarà ara. Després d’obtenir els diferents informes preceptius per part dels tècnics municipals, el text es debatrà al Ple perquè s’aprovi inicialment. A partir d’aquí, s’obrirà el període d’exposició pública, que tindrà una durada mínima d’un mes, i, posteriorment, s’aprovarà definitivament. 

Cal destacar que és el primer cop a la ciutat que la redacció del text d’una ordenança és el resultat d’un grup de debat ciutadà al voltant de la normativa municipal concreta. A partir d’ara, però, la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú ja preveu incloure la participació ciutadana per a l’elaboració de normes i reglaments municipals. 

El 14 de juny passat va tenir lloc la primera reunió d’aquest grup de treball, que s’ha anat reunint i debatent els diferents temes fins al passat 22 de setembre. El grup estava format per tècnics municipals, per un representant de la Federació d’Associacions de Veïns de Girona, per un representant del Consell Municipal de la Gent Gran i per tres persones peticionàries d’una iniciativa ciutadana que es va presentar el mes de març proposant la redacció d’una nova ordenança municipal de prestació dels serveis funeraris. En la primera reunió es van fer onze propostes de nous criteris, dels quals se’n van tenir en compte vuit. Després del primer esborrany de redacció, es van fer 27 al·legacions, 13 de les quals es van acceptar. De les 14 que no es van tenir en compte, n’hi havia 8 que no es van considerar perquè ja estaven incloses d’alguna manera en el redactat. 

Un cop s’hagi aprovat l’ordenança, l’Ajuntament de Girona iniciarà la tramitació per recuperar la totalitat de la gestió administrativa dels cementiris de la ciutat. Es preveu que a partir del 2017 tots els tràmits administratius en matèria de cementiris es facin des del consistori. 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.