Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L'Ajuntament de Girona aposta per la indústria cultural i creativa com a motor econòmic de futur

El pla s'ha dissenyat a quatre anys vista, i s'ha redactat conjuntament amb el sector cultural de Girona.

L’Ajuntament de Girona ha presentat aquest matí el Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial de les indústries culturals i creatives de l’àrea urbana de Girona. És un pla estratègic que evoluciona l’aposta per la cultura, com a element de cohesió social, i per convertir-la definitivament en un motor econòmic de la ciutat que contribueixi a la creació d’ocupació de qualitat i d’un teixit empresarial propi. El document s’ha elaborat amb els diferents agents del sector, amb una feina conjunta els darrers mesos. Ara es presentarà a la Diputació i la Generalitat, perquè el valorin.

 

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha destacat que “és l’aposta definitiva per lligar la cultura amb el desenvolupament econòmic. Vam començar amb Ciutat de Festivals, i ara continuem amb aquest projecte perquè el sector exploti, i pugui vendre i exportar talent”. En aquest sentit, l’alcaldessa ha insistit també que el projecte ha estat dissenyat entre l’Ajuntament i el mateix sector, i que inclou la cultura tradicional però també nova cultura com ara multimèdia, videojocs o sèries.

 

El projecte inclou també la reforma d’una planta de l’antic cinema Modern, on s’ubicaran algunes de les infraestructures necessàries per al projecte, com l’Oficina de Gestió i Foment de les Arts. La tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local i Turisme, Glòria Plana, ha explicat que una de les accions serà la creació de la marca “Girona Crea”: “hi ha un seguit d’accions encaminades a donar a conèixer el sector, a ajudar a professionalitzar-lo, per així posar-lo al mapa”. D’altra banda, el tinent d’alcaldia i regidor de Cultura, Carles Ribas, creu que aquesta eina possibilitarà que el sector cultural guanyi força: “és una eina de treball de futur, perquè puguin treballar en comú i ser un eix vertebrador de la cultura de Girona”.

 

El pla inclou una inversió de 4,4 milions d’euros fins al 2020, quan ja es farien les primeres proves pilot vinculades al projecte.
 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.