Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Aclariment amb relació a la finalització de la relació contractual amb Setex Aparki

Tal com s'estableix de manera habitual en aquest tipus de procediments, l'Ajuntament de Girona està pendent d'efectuar la liquidació del servei amb l'empresa.

L’Ajuntament de Girona va acordar de manera motivada el mes de desembre passat el fet de no prorrogar el contracte de la gestió del servei d’estacionament amb limitació horària a diversos carrers de Girona amb l’empresa Setex Aparki. El motiu principal de la decisió municipal van ser les possibles conseqüències econòmiques que hagués suposat una pròrroga del contracte per al consistori, ja que l’empresa no estava d’acord amb el termini d’amortització de la concessió, malgrat que ja havia estat establert en l’adjudicació del contracte, feta el 2013.

Tal com estableix el procediment administratiu en els casos de finalització de la relació contractual amb una empresa, en el moment d’acabar la concessió cal fer la recepció del servei i la liquidació amb l’empresa, punt en el qual es troba la tramitació administrativa en aquest moment.

Amb la previsió de liquidació del contracte, i tenint en compte que l’equip tècnic municipal, i concretament el del Servei de Via Pública i Mobilitat, ha vetllat en tot moment per al compliment de les condicions marcades en la concessió, es va dictar una resolució de no pagament de les últimes dues factures amb l’objectiu de fer front a possibles compensacions per a obligacions no executades per Setex Aparki que derivessin de la liquidació. Aquest és un procediment habitual en els casos de finalització de les relacions administratives contractuals en contractes complexos.

Durant la duració del contracte, l’empresa ha complert en tot moment el que es va acordar i l’únic que se li ha reclamat des del consistori ha estat la justificació de les despeses de les millores ofertes en el moment de l’adjudicació. Aquestes millores són, en concret, la presència de dos vehicles de lectura de matrícules, una campanya d’informació anual per a la utilització del pagament de l’estacionament mitjançant el telèfon mòbil i la instal·lació de sensors d’alta rotació a la ciutat. D’acord amb el que preveu la normativa sobre contractació, les millores ofertes a la licitació, que no són necessàries o indispensables per fer efectiva la continuïtat i regularitat en la prestació del servei, no reverteixen a l’Ajuntament al finalitzar el contracte. Tot i això, actualment l’empresa no ha retirat cap sensor ni cap panell de la via pública.

Des de l’Ajuntament de Girona es vol remarcar que durant el temps de durada del contracte, Setex Aparki ha ofert un bon servei que ha suposat un avenç tecnològic important en el pagament de les zones verdes i blaves de la ciutat. Tal com s’establia als plecs de clàusules del contracte, la prestació del pagament de les zones blaves i verdes a través dels telèfons mòbils intel·ligents (amb l’aplicació e-park) se segueix oferint, ja que anava lligada contractualment a la vida útil dels parquímetres (un mínim de 10 anys).

Pel que fa als parquímetres, el plec de clàusules administratives preveia la instal·lació de 130 parquímetres. Ja que en el replanteig inicial de la concessió es va posar de manifest que no eren necessaris els 130 parquímetres, només se’n van ubicar 116 a la via pública i la resta es van guardar en estoc. Tot i això, l’empresa havia ofert 16 parquímetres addicionals, que estan pendents de lliurar a l’Ajuntament. En cas que finalment no els entreguin, s’incorporarà el seu valor a la liquidació final del contracte.

Actualment, i des del mes de gener, el servei s’està prestant en règim de gestió directa, a través de mitjans personals i materials adscrits a la pròpia organització municipal, ja que informes tècnics de l’Ajuntament van recomanar aquesta fórmula per motius econòmics i de desplegament del Pla de mobilitat urbana, entre altres.

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.