Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Àrea de què depèn:
Alcaldia

Persona responsable:
Sra. Sílvia Planas Dalmau

Adreça:
Plaça del Vi, 1, 1a planta
17004 - GIRONA

Telèfon:
972 419 502 - 972 419 433

A/e:
comunicacio@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/comunicacio

Publicador de continguts

L’empadronament a Girona es podrà realitzar íntegrament per internet a partir de l’1 de juliol

El full padronal es podrà firmar mitjançant signatura electrònica i, per tant, no caldrà adreçar-se a l’Ajuntament

L’Ajuntament de Girona permetrà, a partir de l’1 de juliol, realitzar tots els tràmits d’empadronament a través d’internet. El full padronal es podrà firmar mitjançant signatura electrònica i, per tant, no caldrà adreçar-se al consistori per fer aquest tràmit, tal com passa ara. Això permetrà descongestionar l’Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) i donar un millor servei a la ciutadania. 

“Des del govern ens vam comprometre a seguir modernitzant la relació de la ciutadania amb l'Ajuntament, i aquest és un pas de gegant perquè es tracta del tràmit més habitual que a data d'avui s'ha de fer presencialment. Estem en una etapa de canvi i la digitalització és clau en els nous temps que estem vivim, poder-se empadronar a través d'internet no només serà una facilitat per als ciutadans, sinó que també ens permetrà millorar la gestió interna dels recursos municipals”, ha explicat la tinenta d’alcaldia i regidora d’Hisenda i Règim Interior de l’Ajuntament de Girona, M. Àngels Planas. 

Tant l’alta en el Padró municipal d’habitants de Girona, en el cas d’una persona que vingui a viure a la ciutat, com el canvi de domicili dins el municipi o la modificació de qualsevol altra dada de la inscripció del padró, es podrà realitzar per mitjans electrònics. Els interessats hauran de fer una petició a través de la Seu electrònica de l’Ajuntament de Girona. El consistori comprovarà les dades i enviarà el full padronal o formulari al ciutadà a través del sistema de notificacions e-NOTUM. Els interessats hauran de firmar aquest document, a través de la signatura electrònica, i retornar-lo per la Seu electrònica. Finalment, l’Ajuntament verificarà i validarà les dades. 

Gràcies a aquest nou sistema, la ciutadania guanyarà autonomia a l’hora de gestionar els seus tràmits i s’evitaran desplaçaments, cues i temps d’espera. A més, permetrà descongestionar l’OAMR, ja que gairebé el 50% dels tràmits que s’atenen des d’aquest punt d’atenció a la ciutadania estan relacionats amb el padró, segons dades del 2019. Tot i això, cal recordar que aquest procés es continuarà realitzant de forma presencial per aquelles persones físiques que no tinguin mitjans electrònics o qualsevol altre impediment. 

Aquest canvi respon a l’aplicació d’una resolució de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, en la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal. En aquest document, s’estableix, entre altres coses, que els tràmits referent als empadronaments es poden realitzar per mitjans electrònics. 
 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 198 resultats.