Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L'Ajuntament de Girona aprova la regulació de les condicions de circulació de patinets i altres vehicles similars de mobilitat personal

Avui s’ha aprovat inicialment la modificació de l’ordenança municipal de circulació que regula l’ús d’aquests aparells i limita la seva velocitat als 20 km/h per garantir la seguretat. Només hi podrà viatjar una persona per vehicle i s’haurà de portar casc.
El ple aprova una modificació del Pla general que permetrà reordenar l’entorn del futur nou institut Ermessenda.

L’Ajuntament de Girona ha fet un pas més per regular els patinets elèctrics i la resta de vehicles de mobilitat personal a la ciutat. Avui en el ple s’ha aprovat inicialment la modificació de l’ordenança municipal de circulació, en la qual s’estipula per on i com poden circular aquest tipus d’aparells. El text ha comptat amb els vots a favor de JxCat, ERC i Cs; l’abstenció del PSC, i el vot en contra de Guanyem Girona. Ara, el document se sotmetrà a informació pública durant trenta dies i quedarà pendent d’aprovació definitiva per poder-se aplicar.  
 
D’acord amb la modificació de l’ordenança, els vehicles de mobilitat personal (VMP) només podran circular per vies ciclistes, per carrers on la vorera i la calçada estan al mateix nivell (com per exemple al carrer Nou o a la rambla de la Llibertat); i per la calçada de carrers on el vianant té preferència i on el límit de velocitat no supera, en cap cas, els 30 km/h (per exemple al Barri Vell o a carrers del Mercadal). Segons els canvis en l’ordenança, aquest tipus de vehicles no podran superar els 20 km/h, només podrà viatjar una persona per vehicle i s’haurà de portar casc de protecció. 

Pel que fa a les bicicletes, la resta de cicles sense motor i les bicicletes de pedaleig assistit, es manté la prohibició de no circular per les voreres, tot i que podran fer un ús ampli de l’espai urbà. Podran anar per parcs, vies ciclistes i calçada, a més de per carrers on la vorera i la calçada estan al mateix nivell i per la calçada de carrers on el vianant té preferència i on el límit de velocitat no supera en cap cas els 30 km/h. 

L’ordenança també modifica la velocitat màxima a les vies ciclistes, que passarà  dels 30 als 20 km/hora per raons de seguretat. Així, tant les bicicletes com els patinets elèctrics hauran de respectar aquesta limitació. 

“La realitat és canviant, i des del govern creiem que era imprescindible actualitzar l’ordenança de mobilitat actual, aprovada el 2013, per disposar d’una normativa clara, actual, fiable i que generi confiança. A través d’aquesta proposta, volem regular l’ús dels vehicles de mobilitat personal amb l’objectiu de garantir la seguretat viària de vianants i usuaris i, alhora, d’assegurar la bona convivència i les actituds cíviques en l’espai urbà”, ha explicat durant la sessió plenària la regidora de Mobilitat i Via Pública de l’Ajuntament de Girona, Marta Sureda.
 
Cal tenir en compte que molts dels vehicles que popularment es classifiquen com a vehicles de mobilitat personal són, en realitat, cicles de motor (categoria Le de conformitat amb el reglament EU número 168/2013), com els patinets elèctrics amb seient. Aquest fet comporta la necessitat de matricular-los, de tenir permís de circulació tipus AM (el permís de circulació dels ciclomotors), assegurança obligatòria i portar casc de protecció. Aquests vehicles només poden circular per calçades on està permesa la circulació de vehicles a motor. 
 
D’altra banda, els monopatins i patinets propulsats amb el peu podran circular només pel carril bici i les plataformes úniques (carrer amb calçada i vorera al mateix nivell). En canvi, els més petits podran circular amb les seves bicicletes, patins o joguines per les voreres, parcs, vies ciclistes i plataformes úniques, sempre que no superin els 6 km/h. 
 
Una altra de les novetats del text és que les bicicletes podran portar remolcs o altres elements degudament homologats, sempre que la persona sigui major de 16 anys. En ells podran transportar càrrega (animals i mercaderies) o persones, que en el cas que siguin menors de 16 anys han d’anar lligats amb cinturó de seguretat i portar casc. 
 
Prèviament a la modificació de l’ordenança, es va realitzar una consulta pública a través del portal web de l’Ajuntament de Girona per recollir l’opinió de ciutadania i entitats. Un cop elaborat el text inicial, aquest es va traslladar a la Taula de mobilitat, a la sessió del mes de desembre. La comissió redactora va tenir en compte les aportacions fetes pels membres d’aquesta trobada en la redacció final de l’ordenança que s’ha aprovat avui al ple municipal. Ara, el text se sotmetrà a informació pública durant trenta dies. 

En el ple municipal també s’ha aprovat inicialment una modificació puntual del Pla general d’ordenació urbana (PGOU) que permetrà reordenar l’entorn del futur institut Ermessenda a l’antiga fàbrica Simon. L’objectiu d’aquesta variació és ampliar i regularitzar la parcel·la destinada al centre educatiu perquè, principalment, pugui tenir més espai pel pati. També permetrà situar una plaça i integrar l’equipament amb la nova projecció del carrer de Barcelona. El text ha comptat amb els vots a favor de JxCat, PSC, ERC i Cs, i l’abstenció del grup Guanyem Girona. 

Glossari per classificar aparells i vehicles de mobilitat personal
Informació sobre les vies per on poden circular els diferents tipus de vehicles
Plànol sobre la modificació del PGOU
Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.