Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Àrea de què depèn:
Alcaldia

Persona responsable:
Sra. Sílvia Planas Dalmau

Adreça:
Plaça del Vi, 1, 1a planta
17004 - GIRONA

Telèfon:
972 419 502 - 972 419 433

A/e:
comunicacio@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/comunicacio

Publicador de continguts

Actualització: Novetats en les mesures de l’Ajuntament de Girona per evitar la propagació del COVID-19 i mitigar-ne els efectes (18.20 h)

L’Ajuntament de Girona atén gairebé 4000 consultes al telèfon d’atenció ciutadana en dues setmanes. La major part de les trucades fan referència a qüestions sobre educació, recaptació i mobilitat

L’Ajuntament de Girona ha atès un total de 3.997 consultes a través del telèfon municipal d’atenció ciutadana en poc més de dues setmanes, del 23 de març al 7 d’abril del 2020, i n’havia atès més de 1.600 més des del dia 13 de març, quan va començar la implementació de les primeres mesures per evitar la propagació del COVID-19 a la ciutat.

Des que es va suspendre l’atenció presencial a les dependències municipals, l’Ajuntament de Girona va decidir potenciar el servei d’atenció telefònica a la ciutadania. En aquest sentit, personal de l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (Oficina d’Assistència en Matèria de Registre –OAMR-) treballa des de casa en torns d’entre cinc i sis persones per resoldre els dubtes de tots els veïns i veïnes de la ciutat. 

Pel que fa la temàtica de les trucades, la major part fan referència a qüestions sobre educació, principalment amb relació a les beques menjador, que sumen un total de 719 consultes. Les segueixen preguntes sobre recaptació (379), mobilitat (329), tràmits administratius (314), serveis socials (305), voluntariat (233), equipaments (203) o sobre el padró municipal (175), entre altres. Si ens fixem en les setmanes, durant la primera setmana del període les trucades es van centrar en l’educació; mentre que en la segona, de l’1 al 7 d’abril, van tenir a veure sobretot en els serveis socials. 

Precisament en aquest àmbit, l’Ajuntament de Girona ha elaborat un fulletó informatiu adreçat a la ciutadania on hi consta el número de telèfon i el correu electrònic de contacte dels Serveis Socials de la ciutat. Concretament, del Servei Bàsic d’Atenció Social, del Servei de voluntariat per la gent gran, del Servei d’atenció a la gent gran i dependència, del Servei d'informació i atenció a les dones (SIAD) i de l’Institut Català de les Dones, de l’Oficina Municipal de l’Habitatge i del Servei d’atenció psicològica. 

També s’hi recullen els diversos dispositius de Serveis Socials que la ciutat té per atendre les necessitats de les persones grans, de les persones vulnerables, de les persones sense llar i de tothom qui necessita accés urgent a l’alimentació bàsica durant l’emergència pel COVID-19.

D’altra banda, el servei de repartiment a domicili del Mercat del Lleó ha quedat temporalment suspès. Davant l’alta demanda de peticions, l’Associació de Comerciants de la Plaça del Mercat ha decidit aturar aquest servei i reorganitzar-lo per poder fer front al volum de comandes actual, i assegurar el repartiment amb totes les garanties necessàries.

Finalment, i en matèria de seguretat, entre la Policia Municipal de Girona i Mossos d’Esquadra es van denunciar ahir 101 persones per incomplir el confinament.

L’Ajuntament de Girona manté cada dia obert el telèfon d’atenció ciutadana 972 419 010, de dilluns a divendres de 8 h a 18 h, i dissabte i diumenge, de 9 h a 18 h, per resoldre els dubtes que puguin sorgir. També s’emplaça a la ciutadania a mantenir-se informada sobre les últimes novetats a través dels canals oficials de l’Ajuntament i de la Generalitat de Catalunya.

Document informatiu sobre els Serveis Socials a la ciutat 1
Document informatiu sobre els Serveis Socials a la ciutat 1
Document informatiu sobre els Serveis Socials a la ciutat 3
Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.