Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Actualització: Novetats en les mesures de l’Ajuntament de Girona per evitar la propagació del COVID-19 i mitigar-ne els efectes (19 h)

L’Ajuntament de Girona establirà un preu bàsic per als serveis funeraris mentre duri l’episodi d’excepcionalitat, i personal municipal trucarà a totes les persones de més de 65 anys per confirmar que es troben bé i detectar possibles necessitats

L’Ajuntament de Girona establirà un preu bàsic per als serveis funeraris mentre duri l’episodi de crisi provocada pel coronavirus, aprofitant el decret que el govern de la Generalitat de Catalunya va aprovar ahir per limitar el preu dels enterraments mentre duri l’emergència sanitària. Segons el decret, aquests serveis són declarats de prestació forçosa davant l’augment de morts al país a causa del COVID-19, i així es pretén facilitar-ne el comiat i garantir els drets de les famílies. Actualment, el govern de Girona està fent les gestions perquè dilluns entri en vigor un decret municipal que permeti situar el preu del servei bàsic al voltant dels 2.000 euros, garantint les mesures preventives que s’han de tenir en compte en la gestió de les defuncions per coronavirus. Aquest servei no inclou els costos d’incineració o del cementiri, que s’hauran d’afegir en funció de la voluntat de cada família, i que també tindran un cost reduït durant aquest episodi. Així, per exemple, el cost de la incineració es reduirà fins gairebé la meitat del preu habitual. Aquestes mesures es prenen d’acord amb la única empresa funerària operativa ara mateix a la ciutat, Mémora.

D’altra banda, l’Ajuntament està fent un seguiment personalitzat a totes les persones més grans de 65 anys de la ciutat, per garantir que durant el període de confinament tenen al seu abast tot el que necessiten, per oferir-los l’ajuda municipal si és pertinent, i per detectar casos en què aquestes persones estiguin sotmeses a riscos especials, o en què hi pugui haver contagi directe o en persones molt properes. Des de divendres i fins dilluns, uns 200 treballadors i treballadores municipals trucaran individualment a les més de 8.800 persones de més de 65 anys que estan empadronades a Girona, i els faran un petit qüestionari elaborat pel propi consistori. Per ara, la iniciativa està sent molt ben rebuda per part de les persones a qui s’ha fet la trucada, i la voluntat de l’Ajuntament és trucar a cada persona d’aquest col·lectiu un cop a la setmana per poder-ne fer un seguiment exhaustiu i anticipar-se a qualsevol necessitat.

D’una forma similar, des del consistori també s’està fent un seguiment especial de les residències de gent gran que hi ha a la ciutat, amb qui el govern està en contacte per conèixer la seva situació i posar-s’hi a disposició si és necessari. Aquests centres, que són gestionats per la Generalitat de Catalunya o bé concertats, tenen també un seguiment directe per part de l’administració catalana.

Pel que fa al primer dia de funcionament del Pavelló Municipal de Palau II, la valoració és positiva i tots els serveis s’han desenvolupat amb absoluta normalitat. Respecte al repartiment de les targetes de la beca menjador, s’han entregat ja un 90% de les targetes a la ciutat; mentre que les que queden pendents pertanyen a persones que, o bé no s’han pogut localitzar, o bé no estan empadronades a la ciutat, i s’està intentant resoldre cadascun dels casos individualment.

Finalment, entre Policia Municipal de Girona i Mossos d’Esquadra es van sancionar ahir 99 persones més al municipi per no complir les instruccions de confinament.

L’Ajuntament de Girona manté cada dia obert el telèfon d’informació ciutadana 972 419 010, de dilluns a divendres de 8 h a 18 h, i dissabte i diumenge, de 9 h a 18 h per resoldre els dubtes que puguin sorgir. També s’emplaça a la ciutadania a mantenir-se informada sobre les últimes novetats a través dels canals oficials de l’Ajuntament i de la Generalitat de Catalunya.

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.