Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Actualització: Novetats en les mesures de l’Ajuntament de Girona per evitar la propagació del COVID-19 i mitigar-ne els efectes (14.45 h)

L’Ajuntament de Girona comença a preparar el dispositiu per a l’entrega de les targetes menjador, i suspèn totes les activitats de la ciutat dins el nou termini de l’estat d’alarma, que s'allarga 15 dies més

L’Ajuntament de Girona està preparant ja el repartiment de les targetes menjador, que serviran per a l’alumnat que rep la beca menjador en circumstàncies escolars normals. D’aquesta manera, s’assegura que aquests nens i nenes facin una alimentació equilibrada durant el temps que duri el confinament. Segons ha informat la Generalitat de Catalunya, el consistori gironí rebrà dimarts les targetes, que afecten 2.592 nens i nenes de 1.523 famílies de Girona.

El dispositiu que organitzarà l’Ajuntament consistirà en el repartiment a domicili de cadascuna de les targetes per part del personal municipal, seguint totes les mesures de prevenció i amb l’equipament necessari per evitar qualsevol contagi. En el cas dels alumnes becats dels barris de Girona Est, es concentrarà l’entrega de material al Pavelló Municipal de Vila-roja per fer més ràpid i eficient el repartiment.

Dilluns i dimarts, treballadors i treballadores municipals trucaran totes les famílies beneficiàries per explicar-los el mètode d’entrega de les targetes i, en el casos on s’hagi d’anar a recollir físicament, per fixar una hora determinada de recollida. L'objectiu és que l’afluència de persones es reparteixi al llarg del dia i, per tant, es compleixin tots els requisits de seguretat sanitària. En total, es calcula que hi haurà cap a un centenar de treballadors municipals destinats a aquesta tasca. Està previst que les targetes es puguin començar a repartir el mateix dimarts o, com a molt tard, el dimecres.

D’altra banda, l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha donat l’ordre de suspendre totes les activitats previstes a la ciutat dues setmanes més. La mesura arriba després que el govern de l’Estat espanyol hagi fet públic que allargarà quinze dies el decret d’estat d’alarma, una decisió que haurà de prendre el Congrés dels Diputats en els propers dies. 

En aquest sentit, les diverses àrees de l’Ajuntament de Girona que tenien activitats programades aquests dies es posaran en contacte amb les persones apuntades en cursos i/o activitats; mentre que en el cas de les propostes culturals que requerien la compra d’entrades, se seguirà el mateix procediment que fins ara: si es pot reprogramar l’activitat més endavant, es podrà mantenir l’entrada o bé demanar la devolució de l’import; per contra, si se suspèn definitivament, es retornarà el preu de l’entrada al comprador.

Durant el període d’excepcionalitat, queden suspesos els terminis de devolució de llibres a les biblioteques municipals. Qui tingui publicacions o altres materials pendents de devolució aquestes setmanes, podrà retornar-los un cop acabi la situació de confinament actual sense cap recàrrec en el seu historial. 

Quant als horts, i davant dels dubtes de les persones que en tenen, l’alcaldessa recorda que es pot anar a tenir cura de l’hort personal ja que es tracta d’abastament propi. Ara bé, només s’hi pot anar de manera individual, i per l’estona necessària per recollir el menjar. Per part de la Policia Municipal de Girona s’ha informat que ahir es van sancionar 71 persones més a la ciutat per incomplir la instrucció de confinament. Fins avui, s’han sancionat 297 persones a Girona.

Finalment, cal recordar que l’Ajuntament de Girona ha publicat un document amb preguntes freqüents que es pot consultar al web municipal i a través de les xarxes socials. A més, es manté cada dia obert el telèfon d’atenció ciutadana 972 419 010, de dilluns a divendres de 8 h a 18 h, i dissabte i diumenge, de 9 h a 18 h per resoldre els dubtes que puguin sorgir. També s’emplaça la ciutadania a mantenir-se informada sobre les últimes novetats a través dels canals oficials de l’Ajuntament i de la Generalitat de Catalunya.
 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.