Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’heterogeneïtat i la proximitat seran els eixos que marcaran la nova definició de les zones escolars de Girona

Arran d’un estudi encarregat a la Universitat de Girona per part de l’Ajuntament, des del Consell Municipal d’Educació s’està treballant en dos escenaris possibles: mantenir tres zones predeterminades com fins ara però modificant-ne els límits o determinar els centres a partir d’un càlcul de la proximitat de l’habitatge de cada família a les escoles

La regidora d’Educació de l’Ajuntament de Girona, Eva Palau, i el professor de la Universitat de Girona (UdG) i representant de l’equip redactor de l’informe, Quim Brugué, han explicat aquesta tarda les línies principals del document “Les zones escolars a Girona: un debat sobre la proximitat, capacitat d’elecció de centre educatiu i segregació escolar”. Aquest estudi va ser encarregat per l’Ajuntament de Girona a l’Institut de Recerca Educativa de la UdG perquè servís com a base per al debat sobre la possible nova definició de les zones escolars a la ciutat de Girona.

Les conclusions del treball plantejaven quatre escenaris possibles basats en criteris com l’heterogeneïtat, la proximitat i la capacitat d’elecció de les famílies: el manteniment de les tres zones escolars actuals; la revisió d’aquestes tres zones; la creació d’una zona única, i fer un càlcul personalitzat.

Des del Consell Municipal d’Educació (CEM) s’ha treballat en els últims mesos amb aquesta informació i s’han prioritzat dues propostes: la de mantenir tres grans zones escolars predeterminades –com hi havia fins ara- però modificant-ne els límits actuals per tal de potenciar l’heterogeneïtat i la proximitat i la de fer càlculs a partir del lloc de residència, és a dir, apostar per una major fragmentació de les zones escolars i, per tant, per prioritzar el valor de la proximitat. En aquest darrer cas, en lloc d’existir zones predeterminades, es construiria cada zona com un cercle de proximitat al voltant de l’habitatge de cada família.

“Com a govern tenim clar que volem una escola de proximitat, amb igualtat d’oportunitats entre nens i nenes i que reflecteixi la pluralitat que tenim a la nostra ciutat; una ciutat que ha anat creixent en els últims anys i en la qual, possiblement, les zones escolars s’han d’adaptar a les noves necessitats”, ha subratllat la regidora Eva Palau, que ha afegit que “no prendrem cap decisió que no estigui consensuada, per això estem fent un debat intern dins del CEM, ja que en formen part una gran pluralitat de persones implicades en el projecte educatiu de ciutat”.

En les properes setmanes es continuarà treballant amb la nova zonificació de la ciutat per tal d’arribar a una única proposta consensuada que s’aprovarà al Plenari del CEM i que, a més, es preveu incloure en el Pacte contra la Segregació Escolar de Girona. Aquest document inclourà, a més de la nova proposta de zones escolars, altres mesures en l’àmbit educatiu per portar a terme al municipi en els propers anys. La nova proposta de zonificació escolar es traslladarà també al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i es preveu que, si s’escau, es pugui començar a implementar a partir del curs 2021-2022. 

Podeu consultar l’estudi sencer en l'enllaç que s'adjunta.

Estudi sencer
Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.