Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2024

Es recomana demanar:
CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona millorarà la intervenció dels serveis socials amb la implementació de la intel·ligència artificial

El projecte comptarà amb finançament dels fons europeus Next Generation. L’objectiu principal és millorar la qualitat de l’atenció amb criteris d’eficàcia, eficiència, justícia i inclusió, creant una eina tecnològica èticament responsable.

L’Ajuntament de Girona millorarà la planificació de la intervenció dels serveis socials amb la implementació de la intel·ligència artificial. El projecte, que porta per nom Pigall, es durà a terme juntament amb la Universitat de Girona, i compta amb finançament dels fons europeus Next Generation. L’objectiu principal és millorar la qualitat de l’atenció amb criteris d’eficàcia, eficiència, justícia i inclusió, creant una eina tecnològica d’intel·ligència artificial èticament responsable

"És un projecte que ens permetrà ser més eficients, i aplicar als serveis socials una eina que cada vegada serà més present en el conjunt de la societat. Des de l'Ajuntament de Girona volem ser referents en la gestió dels serveis socials, i això també passa per incorporar les noves tecnologies en el nostre dia a dia, amb l'objectiu de millorar i servir més bé al conjunt de persones usuàries", afirma la regidora de Drets Socials de l’Ajuntament de Girona, Núria Pi. 

El disseny del projecte Pigall parteix de la necessitat d’aplicar la transformació digital en el camp de la intervenció social, la diagnosi i l’anàlisi de les dades mitjançant aplicacions d’intel·ligència artificial. A través del projecte es dissenyarà una eina tecnològica per analitzar les dades disponibles sobre les prestacions pròpies dels serveis socials municipals i enllaçar-les amb la realitat social. Així doncs, la metodologia estarà basada en l'exploració i l'anàlisi quantitativa i qualitativa d'una àmplia gamma de dades disponibles per tal de desenvolupar una millor comprensió, extreure coneixement i portar a terme actuacions generals i específiques de millora dels serveis socials. Això permetrà millorar la presa de decisions en el desenvolupament de recursos i projectes. 

Amb aquesta eina es podran identificar les necessitats de les persones usuàries dels serveis socials en una situació determinada, així com identificar patrons de distribució geogràfica i temporal de l’ús dels serveis. Cap persona serà identificable en cap moment, i la compilació de la informació permetrà entendre i predir millor les necessitats i la cobertura dels Serveis Socials de l’Ajuntament de Girona. 

Alhora, aquesta eina estarà oberta a la ciutadania que podrà aportar la seva opinió i suggeriments, i també al personal municipal. Gràcies a l’eina es podrà incorporar al sistema informació molt valuosa sobre la pròpia experiència de la persona usuària. 

El projecte es durà a terme amb la participació de la Universitat de Girona, de l’Observatori d’Ètica en Intel∙ligència Artificial de Catalunya (OIEAC) del Departament d'Empresa, Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials i del grup de Recerca eXiT, de l'Institut d'Informàtica i Aplicacions. 

El cost del projecte és de 480.880 euros (IVA inclòs), dels quals 326.070 euros seran subvencionats pels fons Next Generation.               

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.