Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2022

CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Endinsa’t a la teva Salut: un Escape Room educatiu dirigit a la població adolescent de Girona

Els dos objectius de l’activitat, treballar la promoció de la salut en adolescents i donar a conèixer el Centre Jove de Salut de l’Ajuntament de Girona.

Des del Centre Jove de Salut (CJS) de l’Ajuntament de Girona s’ha impulsat la realització d’una experiència d’Aprenentatge Basat en el Joc, concretament mitjançant una activitat d’Escape Room dirigida a adolescents de la ciutat. A través d’activitats participatives s’han endinsat en els diferents àmbits de la salut i han treballat aspectes lligats a la sexualitat, la gestió emocional i les addiccions; a través de valors com el respecte, la igualtat, la cura, la coresponsabilitat... Amb aquesta experiència també s’ha pogut fer difusió del CJS entre la població adolescent gironina, tot ubicant-lo a la ciutat, i ha servit per conèixer els motius pels quals poden acudir al servei. El 2021 hi van passar més de 200 adolescents, en 15 grups (de mig grup classe) de 4 centres educatius; mentre que el 2022, van ser-ne més de 400, en 15 grups (classes senceres) també de 4 centres educatius. 

L’activitat, d’una hora i mitja de durada, consistia en la superació de proves i enigmes vinculats a l’àmbit de la salut jove (consums, sexualitat, emocions...), a través d’un recorregut pels diferents espais del Centre Jove de Salut. Per dinamitzar l’activitat i acollir els i les participants, es va comptar amb la figura d’un/a Game Master, representat per diferents persones en diferents moments. Era un personatge que formava part del joc, que en situava les regles i que interactuava amb els i les joves des de la ironia, el sarcasme, la simpatia, etc. El joc consistia en acumular pistes i temps per obrir una caixa misteriosa final. El regal que rebien els grups estava format per una bossa serigrafiada del CJS, la qual contenia diferents objectes: entrades de teatre, entrades de cinema, entrades a l’auditori, merchandising del CJS i de l’Ajuntament, una piruleta, preservatius, material divulgatiu... Al final tothom rebia el mateix premi, independentment del resultat del joc. El personal docent també rebia un material didàctic per seguir treballant els continguts de l’Escape Room a l’aula.

L’Aprenentatge Basat en el Joc potencia considerablement el compromís, la motivació i la capacitat d’involucrar-se de l’alumnat. Els i les adolescents que hi van participar es van mostrar motivats/des, compromeses/os, i involucrats/des en tot moment. La disposició a participar de les activitats proposades es va mantenir durant el transcurs de tot el joc. L’experiència d’aprenentatge es tancava amb un debat reflexiu final. En aquest espai s’hi comentava conjuntament, amb tot el grup, els aspectes que més els havien cridat l’atenció, es feia torn obert de preguntes, se situaven els elements treballats durant el joc, etc. 

Enllaç a l’article complet publicat per l’equip del CJS
Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.