Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2022

CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona reafirma l’aposta pel programa de suport emocional pel jovent de la ciutat

Un total de 253 joves amb preocupació per la pandèmia van acostar-se als espais joves i als punts de trobada juvenil durant el 2021 en el marc d’aquest projecte

Imatge de l’acte d’avui

La xarxa d’espais joves de l’Ajuntament ha detectat 253 casos de persones joves que expressaven malestar emocional a causa del context generat per la COVID-19 entre els mesos de desembre del 2020 i del 2021. D’aquests, 77 casos van haver de ser derivats a serveis especialitzats com el Centre Jove de Salut. Amb l’objectiu de prevenir i minimitzar els efectes de la pandèmia en la salut emocional dels joves, des de la secció de Joventut de l’Ajuntament de Girona es va engegar un programa de suport emocional el mes de desembre del 2020. 

En el marc d’aquest projecte, el consistori ofereix els equipaments municipals de L’Estació Espai Jove, Els Químics Espai Jove i El Güell Espai Jove perquè les persones joves puguin ser ateses per professionals que treballen per detectar les conseqüències de la pandèmia entre els més joves. Davant la necessitat d’oferir acompanyament als nois i noies de la ciutat, i tenint en compte els resultats positius del programa, la iniciativa es mantindrà i consolidarà, si bé no s’hi tractarà la preocupació per la pandèmia de forma específica. 

La regidora de Joventut de l’Ajuntament de Girona, Anabel Moya, ha afirmat que “vam ser els primers a posar en marxa aquest servei i el nostre èxit recau, sobretot, en el fet que els nostres professionals treballen en equip”. A més, s’ha fet una aposta pel treball individualitzat, personalitzant el tracte en funció de la demanda de cada jove i la situació personal detectada. “Això ha estat possible gràcies al treball coordinat amb altres serveis municipals”, ha remarcat la regidora, que ha afegit que “no podem oblidar la salut mental del nostre jovent i per això hem donat les eines emocionals per abordar la situació de la COVID-19 i per poder donar resposta a la demanda que ens feien arribar”.

Per poder actuar de manera més eficientment, els professionals han fet xarxa per posar en comú els punts de vista i actuar de manera coordinada, conjunta i amb una línia estratègica comuna. Així, s’ha aconseguit mantenir un alt nivell de normalitat, acompanyar el jovent en la gestió del context i augmentar la coordinació entre els professionals especialitzats per poder fer incís en els casos més greus. A més a més, s’ha reforçat el vessant de suport emocional dels projectes adreçats a joves i se n’han reformulat les prioritats, com ara el programa Impuls-21 o el programa A Contra Rellotge 2030 de l’Estació Espai Jove.

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.