Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2021

CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona posa en marxa el nou Servei Jove d’Habitatge 

El programa vol optimitzar durant un període de tres anys la gestió dels processos relacionats amb l’habitatge i les persones joves 

Imatge de la roda de premsa

L’Ajuntament de Girona ha impulsat la creació del nou Servei Jove d’Habitatge que té per objectiu agilitzar l’adjudicació de pisos per a l’emancipació del jovent. Es tracta d’una demanda del futur Pla Local de Joventut i hi estan implicats el Servei Municipal d’Habitatge i l’Oficina Jove del Gironès. Així ho han explicat aquest matí en roda de premsa el vicealcalde de Girona, Quim Ayats, i la regidora d’Habitatge i Joventut de l’Ajuntament de Girona, Annabel Moya.  

“A la nostra ciutat, com passa en realitat a tot el país, no és fàcil accedir a un habitatge i, per tant, la taxa d’emancipació de les persones joves és molt baixa”, ha assegurat el vicealcalde de Girona, Quim Ayats. “És per aquesta raó que justament les persones joves han de ser unes de les principals destinatàries de les polítiques per afavorir l’accés a l’habitatge”, ha afegit.

“Avui obrim una oportunitat per fer passos endavant en l’objectiu de reduir l’impacte d’aquesta problemàtica, cosa que justifica l’impuls d’aquest programa”, ha afirmat la regidora, Annabel Moya, que ha remarcat que “la facilitat per a l’accés a l’habitatge és un element clau en les possibilitats que les persones joves tenen de formar una llar pròpia o d’emancipar-se residencialment”. 

La finalitat d’aquest nou servei és l’optimització durant un període de tres anys, des de l’1 d’octubre de 2021 i fins al 30 de setembre de 2024, dels processos relacionats amb l’habitatge i les persones joves. Entre les funcions a desenvolupar del programa hi ha el de facilitar els tràmits necessaris per a l’adquisició d’habitatges d’acord amb les possibilitats obertes per les inversions extraordinàries de 2021, el conveni signat amb l’Incasol i els acords amb promotors privats, en coordinació amb les accions del Servei Municipal d’Habitatge. 

El programa també preveu la redacció de criteris per a l’adjudicació, a través de diverses modalitats, dels immobles del parc públic a les persones joves que ho necessiten o el control dels processos d’adjudicació de l’accés de persones joves als habitatges destinats a usos socials. Alhora el servei oferirà informació i orientació al col·lectiu en el marc dels serveis propis de l’Oficina Jove del Gironès situada a L’Estació Espai Jove.

Per a la realització de les activitats previstes en el programa serà necessària la contractació de dos professionals.

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.