Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2021

CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

El nou contracte de neteja proposa incloure més serveis i planifica diferents models de recollida selectiva a tota la ciutat

El document es posarà a licitació si avui el Ple aprova la ratificació de la municipalització i determinació de la forma de gestió dels serveis de neteja viària i recollida de residus.

Imatge de la roda de premsa

L’Ajuntament de Girona ha presentat avui la proposta del nou contracte de neteja i de recollida de residus de la ciutat que, com a novetats, inclou la neteja amb aigua a pressió a tots els carrers, un augment de serveis i planifica diferents models recollida selectiva a tot el municipi per millorar els índexs de reciclatge. El contracte es posarà a licitació si avui el Ple aprova la ratificació de la municipalització i determinació de la forma de gestió dels serveis. El regidor de Neteja i Recollida de Residus del consistori, Eduard Berloso, ha presentat aquest matí en roda de premsa els punts principals del document. 

“El nostre objectiu és millorar la neteja viària, les condicions de la recollida d’escombraries i els percentatges de reciclatge. En resum, tenir una ciutat més neta, en tots els aspectes. Apostem per un contracte de serveis amb un control exhaustiu per part de la part pública, ja que és el més adequat tant per la facilitat de gestió com pel seu correcte desenvolupament. Presentem una proposta amb visió de futur”, ha afirmat el regidor, afegint que s’han inclòs “moltes peticions d’associacions de veïns i veïnes i de partits polítics”.

Amb el punt que es porta a votació a Ple es proposa una municipalització del servei de neteja i de recollida i transport de residus amb gestió indirecta, segons aconsellen tant un estudi d’alternatives de les diferents formes de gestió que es va encarregar a una auditoria externa com els diferents informes tècnics de sostenibilitat, de serveis jurídics i de serveis econòmics del consistori. Amb aquest sistema es garanteix la continuïtat dels treballadors i treballadores i les seves condicions laborals.

Una de les principals novetats del nou contracte és que s’incorpora la neteja amb aigua a pressió en tots els carrers de Girona. A la gran majoria de barris aquest servei es farà un cop a la setmana, mentre que els barris que menys s’embruten es realitzarà de forma quinzenal; en queden fora els polígons industrials.

També s’inclouen nous serveis, que fins ara s’havien de contractar de forma extraordinària. És el cas de la recollida d’excrements de gossos; la neteja extra per als esdeveniments anuals (com les Fires, Temps de Flors, les festes majors de barri, Sant Jordi o la cavalcada de reis); la neteja de jardins, parcs i places que ara fan les brigades; la neteja de la muralla; la neteja d’espais d’oci nocturn cada divendres, dissabte i diumenge al matí; i la retirada d’herbes a voreres i zones pavimentades tres cops l’any. Alhora es vol duplicar la recollida de fulles a la tardor, passant de 40 a 80 serveis a tota la ciutat, i la neteja d’aparcaments públics en superfície, desaparcant els vehicles.

Per fer possible el desenvolupament d’aquests nous serveis es preveu augmentar la plantilla i adquirir nova maquinària (unitats de vehicles, fregadores, escombradores i tota mena d’utensilis). 

Recollida d’escombraries 

D’altra banda, el text planifica la implementació de diferents models de recollida selectiva a tota la ciutat i el transport de residus. Es proposen tres models en funció de la tipologia urbana majoritària de cada barri. Un d’ells és el porta a porta agrupat o contenidors intel·ligents que s’implementarà allà on hi ha més densitat de població. L’altre model és el porta a porta domiciliari que es farà on predominen els models de casa unifamiliar. I, finalment, hi ha les àrees temporals de recollida, un model específic pel Barri Vell i el Mercadal.

Pel que fa a alguns terminis, el porta a porta domiciliari, durant l’últim trimestre del 2023 a tots els barris a la vegada; i el porta a porta agrupat, el primer trimestre de 2024. A més, el porta a porta comercial s’estendrà a tota la ciutat; l’objectiu és fer-ho efectiu al llarg del 2024.

També hi ha novetats en la recollida de voluminosos. En els barris on es realitzarà el porta a porta domiciliari es podrà deixar aquest tipus de residus davant de casa seguint uns horaris establerts. A la resta de la ciutat el sistema funcionarà com fins ara, i es mantindrà el servei diari de recollida per tot allò que no s’ha avisat prèviament. A més, l’empresa que gestioni la neteja haurà de contractar aquesta recollida diària de voluminosos a una empresa del tercer sector de Girona. 

Respecte a les deixalleries es mantindrà el servei fix actual i també el servei de deixalleries mòbils als barris que augmentarà la seva freqüència. 

Alhora s’afegeix el servei de recollida de restes de poda, que es prestarà dos cops l’any en 7 ubicacions diferents durant tot un cap de setmana. Serà en els barris on es prestarà la recollida porta a porta, que són els que més tenen aquesta necessitat.

Per últim, cada contenidor es netejarà cada quinze dies per així evitar que estiguin bruts. Els d’orgànica serà setmanal durant els mesos d’estiu, i els cubells domèstics i comercials serà responsabilitat de cada persona usuària.

El cost de la neteja viària és de 10.443.100,06 euros i el de recollida de residus, 11.571.195,96 euros. En total, el servei té un preu de 22.014.296 euros. Està previst que el contracte s’implanti el segon semestre del 2022 i que tingui una durada de 8 anys més 2 de pròrroga.

Més informació
Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.