Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2021

CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

La nova comissaria de Santa Eugènia costarà 800.000 euros i tindrà 261 m2 de superfície útil en tres plantes

L’Ajuntament de Girona ha presentat avui el projecte de reforma de Can Burrassó, les obres de la qual tindran una durada d’un any

Fotografia de la roda de premsa d’aquest matí

L’Ajuntament de Girona ha presentat avui el projecte de reforma de Can Burrassó, que té per objectiu convertir aquest edifici en la nova comissaria de la Policia Municipal de Girona a Santa Eugènia, i que donarà servei també als barris de Sant Narcís i de Can Gibert del Pla. El projecte l’ha redactat el Consell Comarcal del Gironès, i ha estat validat per els serveis tècnics municipals. L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas; el regidor de Seguretat de l’Ajuntament, Eduard Berloso, i el regidor d’Urbanisme i Activitats, Lluís Martí, han explicat aquest matí els detalls de l’actuació i han avançat com està previst que s’adapti el funcionament del cos policial amb aquesta incorporació.

“Can Burrassó serà un equipament de ciutat, que permetrà millorar la presència policial a tota la zona oest de Girona i donar més seguretat als veïns i veïnes”, ha explicat Madrenas, que ha afegit que “la reforma de l’edifici serà molt més ambiciosa del que inicialment s’havia plantejat ja que es convertirà en la segona comissaria de la ciutat”. 

El projecte consistirà en una reforma integral de l’edifici, tot i que se’n conservaran la façana i els tancaments i obertures de pedra originals. També es respectaran les tres plantes actuals, que tindran un total de 261 m2 de superfície útil i 372 m2 de superfície construïda, i comptaran amb tot allò necessari per oferir els serveis propis d’una comissaria.

Concretament, a la planta baixa, de 155,85 m2 de superfície útil, s’hi ubicaran tots els espais d’ús públic, com els serveis administratius, una sala d’atenció amb mostrador, dues sales d’oficina d’atenció ciutadana personalitzada i lavabos públics, a més d’espai destinat a usos interns. Hi haurà dos accessos diferenciats, un per al personal des de la zona verda del carrer Turó, i un altre per a la ciutadania, al qual s’accedirà per l’entrada principal del carrer Maçana.

La primera planta, amb 81 m2 útils, tindrà tres espais diferenciats: per un costat dos vestidors per als agents, un per a homes i un per a dones, equipats amb lavabos, dutxes i armaris d’ús individual, i per l’altre costat el menjador del personal. Finalment, la segona planta, de 25 m2, funcionarà com a sala de reunions, formació i usos interns, i estarà equipada amb un sistema audiovisual i diverses cadires.

A més, el projecte s’ha redactat amb criteris d’eficiència energètica, amb l’objectiu de convertir l’equipament en un referent en el context de canvi climàtic actual. En aquest sentit, el regidor d’Urbanisme i Activitats, Lluís Martí, ha explicat que “s’ha dissenyat un edifici de consum gairebé zero, que redueixi les emissions de gasos d’efecte hivernacle i fomenti l’estalvi energètic”. Aquesta aposta pel medi ambient es concreta amb l’aïllament dels tancaments, la instal·lació d’un sistema de climatització amb terra radiant per energia aerotèrmica, l’aprofitament màxim de la llum natural i la utilització de la coberta per a la producció d’energia solar fotovoltaica.  

Quant a l’organització policial, aquesta comissaria suposarà un reforç del nou model de policia de proximitat que s’està implantant amb èxit a la ciutat des de fa un any i mig. Tot i que inicialment s’havia contemplat aquest equipament com una sotscomissaria, subordinada a les dependències principals del carrer Bacià, finalment Can Burrassó oferirà un servei integral per a tota la ciutat. “Des del govern volem que la nova comissaria sigui completament operativa des del primer dia. Tot i que caldrà veure la disponibilitat de personal en el moment que s’inauguri, tenim intenció que funcioni les 24 hores del dia, durant els 365 dies de l’any. Per tant, no serà una comissaria estrictament de barri sinó que donarà servei a les necessitats de tota la ciutat, amb l’afegit que proporcionarà seguretat, permetrà una resposta més ràpida davant de qualsevol conflicte que es produeixi en aquest sector i combatrà l’incivisme als barris de Santa Eugènia, Can Gibert del Pla i Sant Narcís”, ha explicat el regidor de Seguretat a l’Ajuntament, Eduard Berloso. 

Finalment, des del punt de vista urbanístic, el regidor Lluís Martí ha destacat que “la ubicació de la nova comissaria de Can Burrassó permetrà millorar l’encreuament entre el carrer de la Maçana i la frontissa, un punt on ja teníem prevista una reordenació exterior de l’espai per fer lloc per als cotxes i les motos de la Policia Municipal de servei”.

El cost de les obres està valorat en gairebé 800.000 euros, i suposarà una de les inversions més importants que farà l’Ajuntament els propers anys en equipaments públics. “Aquesta reforma i la que es va fer fa poc a la comissaria del carrer Bacià posen de manifest la voluntat de l’equip de govern de situar la seguretat com a prioritat per a la ciutat. Evidentment, ara estem en situació de pandèmia, i per tant la salut i la recuperació econòmica són les principals preocupacions dels gironins i gironines, però la seguretat segueix sent una de les grans demandes veïnals, i amb aquesta comissaria fem un pas endavant per ser molt més eficients en matèria de seguretat i civisme”, ha conclòs l’alcaldessa. 

Pel que fa al calendari d’execució del projecte, es preveu que el Consell Comarcal del Gironès iniciï properament el procediment d’adjudicació de les obres, un procés que s’estima que acabi a finals d’any. A partir de llavors s’iniciarien els treballs, que tenen una durada de dotze mesos, i que finalitzarien a principis del 2023, si no hi ha imprevistos.

Mesures contra la COVID-19

D’altra banda, l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha fet de nou una crida a la ciutadania per tal que sigui “extremadament prudent i actuï amb responsabilitat” davant aquesta nova onada de COVID-19. També ha manifestat que avalarà les mesures que prengui el Govern de la Generalitat de Catalunya, dins les seves competències, “per aturar el més ràpid possible aquesta situació tan dramàtica”. 

“Estem totalment amatents a les possibles restriccions que s’aprovin finalment, i ja hem convocat el gabinet de crisi de l’Ajuntament de Girona per tal d’actuar amb rapidesa i fer complir totes les prescripcions que s’indiquin”, ha manifestat. Madrenas també ha lamentat que molta gent no sigui conscient “de la situació duríssima en la que ens trobem altra vegada”, i per això ha insistit en que “siguem responsables, utilitzem mascareta i gel, mantinguem les distàncies de seguretat i siguem prudents per la pròpia salut, la de la família i la dels altres. Sense responsabilitat no hi haurà recuperació econòmica i social”, ha dit.

Podeu consultar un document informatiu del projecte en aquest enllaç

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.