Header: Notícies

Notícies i comunicats

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2021

CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Ruta de navegació

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona manté el pressupost malgrat les conseqüències de la COVID-19 

Tot i la disminució d’ingressos, gràcies al romanent pressupostari del 2020 s’han pogut augmentar les despeses en les polítiques de protecció de les persones i en els serveis públics essencials i s’han mantingut els recursos en promoció econòmica.

La tinenta d’alcaldia i regidora d’Hisenda i Règim Interior de l’Ajuntament de Girona, M. Àngels Planas, ha presentat aquest matí la proposta de pressupost del consistori per al 2021. Els números de les arques municipals aquest any són molt similars als del 2020 (116.913.930 euros el 2021 davant dels 117.114.405 euros del 2020, sense tenir en compte el capítol d’inversions que aquest any s’ha definit a través d’un pla separat que s’ha anat aprovant escalonadament en els últims plens municipals) tot i les conseqüències econòmiques i socials que ha comportat la pandèmia de COVID-19 els últims mesos.

“Durant els mesos de desembre, gener i febrer, que és quan habitualment es prepara el pressupost, la situació era molt dolenta. Estàvem en ple túnel de la pandèmia, i les perspectives no eren bones. Per això, i sense ajudes, la proposta de pressupost que haguéssim fet en aquell moment hagués estat molt diferent a la presentada ara: amb molta incertesa i menys realista. Per això no ens va semblar malament esperar si arribaven ajudes, analitzar l’evolució de l’economia, i anar treballant un pressupost molt moldejable al context. Avui podem dir que aquella decisió va ser un encert, perquè al gener haguéssim hagut de presentar un pressupost a la baixa, i en canvi avui podem presentar uns números més realistes atès el canvi de tendència econòmica que ja estem percebent a la ciutat”, ha explicat la regidora.

La proposta de pressupost presentada aquest matí preveu una disminució dels ingressos, motivada tant pel que fa a disminució d’usos de serveis públics –de transport públic o d’instal·lacions esportives, per exemple, a més de l’exoneració del pagament de la zona blava d’aparcament- com en relació amb les exempcions que s’han aplicat a les taxes de residus o terrasses durant els mesos en què sectors com l’hostaleria han patit restriccions a causa de la pandèmia. Tot i això, aquesta reducció es podrà compensar gràcies als 1,6 milions d’euros de romanents de l’any passat que permeten fer front al descens de 200.000 euros en ingressos i l’augment en 1,4 milions de despesa. 

“Gràcies a la bona gestió que fem de les finances municipals, i que ja són una bandera d’aquest govern, podem gairebé quadrar un pressupost molt difícil, el més complicat que he hagut de treballar mai. Perquè malgrat el descens d’ingressos, aquest és un pressupost que està adaptat al moment actual i a les necessitats a què ens obliga la pandèmia, i que augmenta la despesa en les polítiques de protecció de les persones i en el manteniment dels serveis públics essencials. És un pressupost que atén les urgències socials de la COVID, perquè encara estem en pandèmia, però que a la vegada prepara el terreny per a la sortida d’aquesta crisi, amb la mirada posada en una reactivació de la ciutat que ja estem començant a veure”, ha subratllat Planas.

Analitzant al detall el pressupost, cal assenyalar que augmenten les partides destinades al manteniment dels serveis públics bàsics, sobretot mobilitat i neteja, a més dels apartats referents a serveis socials, habitatge i salut, que creixen amb l’objectiu d’atendre les noves necessitats de persones vulnerables, gent gran o situacions d’emergència habitacional. Cal destacar també que es mantenen les xifres de l’any passat a l’Àrea de Promoció Econòmica, consolidant esforços importants que s’havien iniciat el 2020 de suport a l’ocupació, el comerç, l’empresa i el sector turístic. A més, dins l’Àrea de Drets de les Persones, augmenten els recursos destinats a les ajudes dels casals d’estiu i es manté la programació esportiva i cultural d’aquest any tot i la reducció d’ingressos. L’únic descens se l’emporta el departament de Presidència dins de l’Àrea d’Alcaldia. 

Tornar