Header: Notícies

Notícies i comunicats

Bàner: Cita prèvia

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2021

CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Àrea de què depèn:
Alcaldia

Persona responsable:
Sra. Sílvia Planas Dalmau

Adreça:
Plaça del Vi, 1, 1a planta
17004 - GIRONA

Telèfon:
972 419 502 - 972 419 433

A/e:
comunicacio@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/comunicacio

Publicador de continguts

El sistema de paqueteria intel·ligent Smart Point Girona incrementa la vinculació amb el comerç local oferint 2.800 enviaments gratuïts

Un 79% de les persones usuàries ha tornat a utilitzar el servei que es va posar en marxa el mes d’octubre

El sistema de paqueteria intel·ligent i de zero emissions de Girona, Smart Point, incrementa la vinculació amb el comerç local de la ciutat oferint 2.800 enviaments gratuïts perquè els establiments puguin fer arribar els seus productes a la ciutadania. Es tracta d’un projecte pioner a tot Catalunya dut a terme dins el Laboratori SmartCatalonia, impulsat pel Departament de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona i de l’empresa Smart Point Girona. 

“L’ús de les noves tecnologies ens permet ajudar al comerç i alhora lluitar contra el canvi climàtic. Aquest sistema és una eina que ha resultat ser molt útil. A Girona ens agrada ser pioners i explorar noves coses, que poden funcionar millor o pitjor. Però aquesta precisament ha sigut una prova que ha resultat ser molt exitosa en tots els sentits, sobretot en el de la sostenibilitat i en el del suport als comerços. Animo a tots els establiments i a la ciutadania a adherir-se a aquest sistema de rebre i enviar paquets perquè és senzill i sostenible. A Girona hem apostat des del primer moment per aquestes propostes innovadores i és important que la ciutadania se les senti seves i que les utilitzi perquè entre tots estem construint una ciutat molt millor”, ha afirmat l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas.

A través dels vuit armaris intel·ligents que hi ha repartits per diferents barris, la ciutadania, les empreses i els establiments poden deixar o recollir els seus paquets, en el moment que vulguin, perquè una altra persona els passi a recollir en el seu Smart Point més pròxim. Un vehicle elèctric s’encarrega de distribuir els paquets entre els diferents punts. El sistema es va posar en marxa el passat mes d’octubre.

Amb l’objectiu d’arribar a més comerços, des del mes de gener s’ha impulsat el servei de Click&Collect Plus, a través del qual l’empresa Smart Point recull les compres a les botigues que ho sol·licitin i les diposita a l’armari intel·ligent que la clientela hagi escollit. Això permet a qualsevol botiga de Girona enviar les comandes als seus clients i clientes sense cap cost addicional.

Les dades dels primers mesos de funcionament del servei mostren un alt grau de fidelitat de les persones usuàries. Un 79 % d’elles ha tornat a utilitzar els Smart Point. Pel que fa al perfil, un 54% són homes i un 46% són dones, i, segons una enquesta realitzada, la satisfacció de les persones usuàries se situa al 98%.

Cada vegada més establiments utilitzen els armaris intel·ligents per enviar les comandes als seus clients. En concret, han utilitzat aquest servei 35 operadors logístics diferents i 86 comerços. El 82% dels enviaments s’han gestionat a través d’Internet i el 18% restant des de la botiga física. 

Els Smart Point que més s’han utilitzat són el de la plaça d’Espanya (un 21 %) i el del carrer del Migdia (un 20 %). Els segueixen els punts del carrer d’Emili Grahit (un 16 %), de la plaça de la Diputació (un 13 %), de la plaça de Francesc Calvet i Rubalcava (un 11%), del carrer Bonastruc de Porta (un 9 %), de la rambla de Xavier Cugat (un 6 %) i del carrer del Riu Güell (un 4 %).  

Aquest primer trimestre, Smart Point Girona ha aconseguit treure al mes 108 furgonetes dels carrers de la ciutat i ha reduït les emissions de CO₂ i contaminants en més de 156 kg gràcies al sistema de repartiment amb vehicles elèctrics. 
 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.