Header: Notícies

Notícies i comunicats

Bàner: Cita prèvia

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2020

CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Àrea de què depèn:
Alcaldia

Persona responsable:
Sra. Sílvia Planas Dalmau

Adreça:
Plaça del Vi, 1, 1a planta
17004 - GIRONA

Telèfon:
972 419 502 - 972 419 433

A/e:
comunicacio@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/comunicacio

Publicador de continguts

Comunicat de l’Ajuntament de Girona amb relació a Aigües de Girona, Salt i Sarrià

L’Ajuntament de Girona està analitzant a fons tota la documentació que forma part del sumari del cas d’Aigües de Girona. Des del mateix moment que el jutjat número 2 de Girona va aixecar el secret de sumari, l’equip jurídic que representa els interessos municipals està revisant el cas amb detall. Més enllà dels temps judicials en què es desenvolupa el cas, el consistori vol manifestar el següent:

  1. Tot aquest procediment judicial va començar amb les auditories que el govern de l’Ajuntament de Girona encapçalat per l’alcalde Carles Puigdemont va encarregar el 2012, per conèixer a fons la situació de l’empresa davant dels dubtes suscitats per la gestió durant els 20 anys anteriors.
  2. El 2016 els ajuntaments de Girona, Salt i Sarrià de Ter es van personar en el procés de diligències judicials prèvies en la investigació judicial d’aquest cas per protegir els interessos de la ciutadania i persones usuàries del servei d’aigües i dels propis ajuntaments. 
  3. Un any més tard, el setembre del 2017, el jutge va apartar Aigües de Girona S.A. de la gestió del servei d’aigües i en va donar l’administració judicial als tres ajuntaments, en una clara mostra de confiança cap a la tasca dels tres consistoris esmentats i que continuen desenvolupant en el dia d’avui.
  4. Des d’aleshores, s’ha estat gestionant amb totes les garanties aquest servei públic, amb rigor i control, i sota l’observació judicial. S’ha resolt el contracte amb l’empresa davant els incompliments dels compromisos adquirits per Girona S.A. i detectats per informes jurídics propis.
  5. En paral·lel, s’ha avançat en el procés de gestió directa del servei d’aigües amb una voluntat clara dels tres ajuntaments d’apostar per aquest model de gestió, amb la intenció de poder donar el millor servei possible a la ciutadania. Els consistoris es troben en la fase final d’aquest procés, que culminarà els propers mesos.
  6. S’està treballant amb rigor i amb antelació, això no obstant, s’està a l’espera que el jutjat desenvolupi la seva tasca i emeti la sentència, en el que serà un procés llarg a partir de la qual se’n derivaran les responsabilitats pertinents.
  7. En el moment de liquidació de la societat, l’Ajuntament de Girona serà ferm en la defensa dels interessos municipals i de la ciutadania, per resoldre els possibles danys i perjudicis que Girona S.A. hagi pogut causar, si així es demostra. El consistori és acusació particular en aquest cas, té un equip jurídic treballant-hi i prendrà totes les mesures que calgui, si es confirmen les irregularitats.
  8. Mentrestant, en la gestió del servei fa anys que el consistori es va desvincular de Girona S.A., i juntament amb els ajuntaments de Salt i de Sarrià de Ter s’estan fent passos cap al nou model. Properament, el servei d’aigües abandonarà la seva seu actual al carrer dels Ciutadans, número 11, per ubicar-se a un nou local.
Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 198 resultats.