Header: Notícies

Notícies i comunicats

Bàner: Cita prèvia

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2020

CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Àrea de què depèn:
Alcaldia

Persona responsable:
Sra. Sílvia Planas Dalmau

Adreça:
Plaça del Vi, 1, 1a planta
17004 - GIRONA

Telèfon:
972 419 502 - 972 419 433

A/e:
comunicacio@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/comunicacio

Publicador de continguts

L’Ajuntament de Girona llança el projecte “IN” destinat a reduir la fractura digital

El programa inclou ampliar i millorar la infraestructura informàtica dels equipaments públics, formar la ciutadania en l’ús de les noves tecnologies i aportar eines de suport a les persones a l’hora de realitzar un tràmit telemàtic

L’Ajuntament de Girona ha posat en marxa el projecte “IN” destinat a reduir la fractura digital, incrementada amb la pandèmia de la COVID-19. Es tracta d’un programa que inclou tres línies d’actuació: ampliar i millorar la infraestructura informàtica dels equipaments públics de proximitat, formar la ciutadania en l’ús de les noves tecnologies i aportar eines de suport a les persones per realitzar un tràmit telemàtic. L’objectiu d’aquest paquet d’actuacions és afavorir l’accés i la capacitació en eines TIC, a través de l’enfortiment comunitari per revertir aquesta desigualtat entre els col·lectius més afectats. Així ho han explicat aquest matí en roda de premsa l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i la regidora de Drets Socials de l’Ajuntament de Girona, Núria Pi.

“Entenem el dret de l'accés a les noves tecnologies com un dret individual i de l'esfera social, ja que busca la protecció de les persones i la no discriminació entre individus i col·lectius. Des del govern de la ciutat treballem pels reptes de futur, sense abandonar la gestió complexa de la pandèmia”, ha explicat l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas.

Per la seva banda, la regidora de Drets Socials de l’Ajuntament de Girona, Núria Pi, ha destacat que es tracta d’un projecte de ciutat, transversal que treballa des de la idea de l’accés a drets, l’acompanyament i la capacitació. Que posa en relació diferents serveis, administracions i entitats de la ciutat. “Les noves tecnologies són eines efectives per a la integració i la cohesió social, però no estan a l’abast de tothom, i la ràpida evolució d’aquestes i la seva implantació en certs àmbits fa que sectors importants de la població no tinguin la capacitat d’utilitzar-les de forma eficient. Per tant, aquestes persones queden excloses de la gran quantitat de beneficis que els hi poden aportar les TIC: l’accés a la informació, la recerca de feina, la sociabilitat i l’accés a continguts culturals, educatius, accés a prestacions, etc. Per això és important un projecte com el que avui presentem”, ha afirmat la regidora. 

Aquest projecte neix després de detectar un increment de la fractura digital a la ciutat de Girona. Des del Consell de Cohesió i Serveis Socials de l’Ajuntament de Girona s’ha observat com la COVID-19 ha generat un canvi d’hàbits i ha originat noves maneres de treballar i de relacionar-se basades en les noves tecnologies que han deixat enrere aquelles persones que no tenen accés o no dominen les TIC. Amb la pandèmia i les consegüents restriccions, l’activitat presencial s’ha reduït i la telemàtica ha augmentat, el teletreball s’ha imposat a moltes feines, el tancament de les escoles ha posat sobre la taula la importància de l’aprenentatge per via telemàtica i l’administració ha hagut d’accelerar els processos de digitalització per relacionar-se amb la ciutadania. 

Davant d’això, el consistori ha posat en marxa aquest projecte amb l’objectiu de reduir la fractura digital. Totes les accions arribaran a tota la població, ja que es duran a terme des de la Xarxa de Centres Cívics i des dels equipaments cívics i per a joves. 

Per una banda es duran a terme diferents accions per dotar els equipaments públics de la infraestructura necessària per garantir un accés de qualitat a les noves tecnologies. En concret, s’adquiriran ordinadors pels centres cívics i espais joves, entre altres; es donarà suport als serveis i entitats per adquirir material informàtic; i s’elaborarà un mapa de ciutat dels diferents punts d’accés a ordinadors i wifi de la ciutat. L’objectiu és incrementar l’accés físic a les TIC amb més equipaments, informació i connectivitat. 

La segona línia consisteix en formar a la ciutadania en l’ús bàsic de les noves tecnologies. En aquest sentit, s’ha ampliat els cursos formatius en alfabetització digital de les Aules d’Informàtica de la Xarxa de Centres Cívics, que són gratuïts, perquè la ciutadania aprengui a dominar aquestes noves eines indispensables per fer tràmits o accedir a la informació. Cada usuari o usuària rep un aprenentatge inicial personalitzat d’informàtica i pot aprendre l’ús dels principals programes i aplicacions informàtiques i digitals (xarxes socials, correu electrònic, videotrucades i trobades virtuals, compres en línia, WhatsApp i ús i manteniment de mòbils i tauletes). Aquest servei va començar al mes de novembre i s’allargarà fins al 31 de maig del 2021. En aquesta línia, també es durà a terme una campanya de sensibilització de lluita contra la fractura digital. 

Per últim, s’ofereix un servei de suport al tràmit telemàtic per evitar la discriminació en l’accés a les prestacions, recursos i serveis de les administracions i altres. Des del novembre, s’està duent a terme un acompanyament i suport presencial, de forma gratuïta, per realitzar aquests tràmits digitals. Hi ha un punt de suport al tràmit a cada centre cívic, per tal de facilitar l’accés.  Aquest servei estarà actiu fins al 31 de maig del 2021 i per accedir a ell s’ha de demanar cita prèvia trucant al 972 419 404 (de dilluns a divendres, de 8:30 h a 14:30 h). 

Per a dur a terme els cursos d’alfabetització i el servei de suport al tràmit s’ha contractat a 10 estudiants de la Universitat de Girona a través del Conveni de Cooperació Educativa. També es comptarà amb 6 persones més contractades pel Pla d’Ocupació. El projecte es duu a terme gràcies a la subvenció “Benestar i Comunitat especial COVID-19” de Dipsalut per un import de 117.800 euros.
 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 198 resultats.