Header: Notícies

Notícies i comunicats

Bàner: Cita prèvia

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2020

CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Àrea de què depèn:
Alcaldia

Persona responsable:
Sra. Sílvia Planas Dalmau

Adreça:
Plaça del Vi, 1, 1a planta
17004 - GIRONA

Telèfon:
972 419 502 - 972 419 433

A/e:
comunicacio@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/comunicacio

Publicador de continguts

Experiències i consells de les atletes que van participar a la trobada virtual "Embaràs, esport i activitat física"

La trobada va tenir lloc el 19 de novembre de 2020 en el marc del projecte “Dona i Esport” de l’Ajuntament de Girona.

Imatge de l'atleta Anna Comet

La periodista Olga Praderas va parlar amb l’Anna Comet (atleta, entrenadora i periodista) i amb la cardiòloga i corredora popular, Maria Berenguel que van explicar les seves experiències personals sobre com han viscut i compaginat els seus embarassos amb la pràctica de l’activitat física i esportiva. 

Anna Comet
Esportista professional

“Quan em vaig quedar embarassada vaig deixar d’entrenar (referint-se al màxim nivell), tot i això, vaig continuar fent activitat física”.
“Estem embarassades, però no cal menjar per dos”.
“La meva ginecòloga em va dir: “No estàs malalta, estàs embarassada”.
La importància dels comentaris durant l’embaràs: “Els comentaris de la gent em varen fer dubtar si continuar corrents o no. Però vaig continuar corrents perquè em trobava bé i la meva ginecòloga no m’ho desaconsellaven”.
“És molt important treballar el sòl pèlvic”.

Els seus consells i temes claus per tenir un bon embaràs:

  • Coherència. “No fer més del que no ens senta bé”.
  • Escoltar el nostre cos. Nosaltres sabem com ens trobem.
  • Fer esports que no comportin risc de caigudes, ni contacte. Esports que puguem controlar.
  • Envoltar-nos de bons i bones professionals

Maria Berenguel
Esportista amater

“En el meu primer embaràs patia perquè pensava que no em deixarien fer esport”. 
“Vaig deixar de buscar informació sobre embaràs i esport perquè tota la informació que trobava sovint era contradictori”.
“Per la pressió social vaig deixar de fer activitats esportives. Em vaig reprimir perquè pensava que no ho estava fent bé”.
“En gairebé tots els meus embarassos (la Maria té sis fills entre 12 i 2 anys) vaig seguir corrents fins als set mesos i mig/vuit, i ho combinava amb la natació. Ho feia pràcticament diàriament”.
“La pregunta no és si és dolent fer activitat física estant embarassada, sinó, és bo el sedentarisme per a l'embaràs?"

Els seus consells i temes claus per tenir un bon embaràs:

  • Començar a fer exercici i activitat física com més aviat millor.
  • Realitzar 150 minuts setmanals d’exercici físic moderat.
  • Fer un curs d’hipopressius
  • Tenir el suport de la família és molt important.

Un dels molts temes que es va posar sobre la taula va ser la maca d’informació i de literatura sobre el tema. Amb l’objectiu de divulgar tant la trobada digital com els continguts que s’han donat i/o s’han fet referència deixem un recull de documents.

Cartell de la jornada
Introducció a càrrec d'Olga Praderas
Conclusions a càrrec d'Olga Praderas
Gravació de la trobada digital
Salut i esport en femení. Quadern Faros número 11. Hospital Sant Joan de Deu (Barcelona)
Exercici físic per a embarassades
Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 198 resultats.