Header: Notícies

Notícies i comunicats

Bàner: Cita prèvia

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR) - fitxa

Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR)

Adreça:
Ajuntament de Girona
Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA

Horaris 2020

CITA PRÈVIA

Telèfon. Informació ciutadana:
972 419 010

Telèfon. Centraleta:
972 419 000

A/e:
ajuntamentinforma@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/oamr

Registre electrònic:
seu.girona.cat

Bústia d'avisos i suggeriments:
www.girona.cat/avisos

Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Àrea de què depèn:
Alcaldia

Persona responsable:
Sra. Sílvia Planas Dalmau

Adreça:
Plaça del Vi, 1, 1a planta
17004 - GIRONA

Telèfon:
972 419 502 - 972 419 433

A/e:
comunicacio@ajgirona.cat

Web:
www.girona.cat/comunicacio

Publicador de continguts

La creació del servei Porta d’Entrada de l’Ajuntament de Girona ha permès atendre telemàticament 15.000 demandes d’ajut social

El dispositiu ha estat reconegut com a bona pràctica per DIXIT Girona Centre de Documentació de Serveis Socials Marià Casadevall i la Fundació Campus Arnau d'Escala. Es va posar en servei fa cinc mesos i ha pogut avançar en les noves maneres de relacionar-se amb l’administració que ha comportat la pandèmia

L’Ajuntament de Girona ha atès 15.000 demandes d’ajut social des del servei Porta d’Entrada, durant els primers cinc mesos de funcionament d’aquest canal. Es tracta d’un dispositiu desplegat durant el confinament, i que s’ha mantingut un cop superat l’estat l’alarma, que té per objectiu facilitar l’accés de la ciutadania als serveis d’atenció social davant les limitacions que la crisi sanitària ha imposat a l’atenció presencial. El servei ha estat reconegut com a bona pràctica per DIXIT Girona Centre de Documentació de Serveis Socials Marià Casadevall i la Fundació Campus Arnau d'Escala. 

“Aquesta eina s’ha creat amb la finalitat de descongestionar els serveis socials de base i per donar una resposta immediata a la ciutadania. La pandèmia ho ha precipitat, però aquest dispositiu ja s’estava acabant de treballar a principis d’any per poder-lo implementar aviat”, ha afirmat la regidora de Drets Socials i Cooperació de l’Ajuntament de Girona, Núria Pi. “És una eina que ha arribat per quedar-se i caldrà anar-la millorant i integrant en l’estructura dels serveis socials”, ha afegit.

El programa posa a disposició de la ciutadania diferents vies de comunicació, des d’on s’ofereix informació general sobre els serveis, les prestacions i els recursos. Aquesta també és la via per demanar cita prèvia per ser atès presencialment pels Equips d’Atenció Social Bàsica, el Servei d’Atenció a la Gent Gran i Dependència i l’Oficina Municipal d’Habitatge. La Porta d’Entrada consisteix en el número de telèfon 972 419 404 i el correu electrònic serveissocials@ajgirona.cat.

A banda de facilitar l’accés als Serveis Socials, aquest programa pretén millorar el primer contacte i atenció, disminuir els temps d’espera i agilitzar l’accés als serveis i prestacions per situacions de vulnerabilitat. Les principals peticions, rebudes des del mes de març fins al 31 d’agost, tenen a veure amb ajudes en l'alimentació, suport econòmic, suport per al pagament de lloguer, informació sobre temes d'habitatge i informació sobre els tràmits per demanar una ajuda. Tot i que es reben demandes des de tota la ciutat, s’han rebut més peticions dels barris de Santa Eugènia i Palau. 

Des de Porta d’Entrada també s’han atès, del 21 de maig al 3 de juliol, 593 cites prèvies presencials de suport al tràmit telemàtic. Aquestes cites es van fer en els 7 centres cívics de la ciutat i en el hall del Teatre Municipal. Aquest servei en concret està pensat per donar suport en les tramitacions d’ajudes online a aquelles persones que no disposen de mitjans informàtics propis o dels coneixements necessaris per fer el tràmit autònomament. Un suport que també es dona per via telefònica a aquelles persones que disposen de connexió a internet i que, amb l’orientació i assessorament necessari, poden fer el tràmit ells mateixos. 

El dispositiu va ser seleccionat com a bona pràctica en el cicle “Drets i innovació en els serveis a les persones en temps de crisi. Compartim aprenentatges i bones pràctiques en l’àmbit social i sanitari" organitzat per DIXIT Girona Centre de Documentació de Serveis Socials Marià Casadevall i la Fundació Campus Arnau d'Escala. El servei Porta d’Entrada va ser exposat el 15 de setembre a la sessió online “Dret a un nivell de vida adequat i a la protecció social”.
 

Tornar
— 100 articles per pàgina
S'estan mostrant 1 - 100 de 199 resultats.