Implementació d'una zona de baixes emissions a la ciutat de Girona per donar cumpliment a la Llei 7/2021 de Canvi Climàtic i Transició Energètica. Un aire net és un requisit bàsic per a la salut humana i el benestar de la ciutadania. Degut a la crisi sanitària causada per la COVID-19 la mobilitat mitjana anual de l'any2020 a la ciutat de Girona es va reduir un 35 %, respecte l'any 2019. Aquest fet va comportar una reducció mitjana de la concentració de NO2 d'un 28 %.
Per tant, queda demostrat que la reducció de la mobilitat urbana a la ciutat repercuteix en la millora de la qualitat de l'aire. Actualment, la contaminació atmosfèrica constitueix un dels principals riscos ambientals per a la salut de les persones. La Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i el Reial Decret 102/2011, de 28 de gener, relatiu a la millora de la qualitat de l'aire regulen normativament els valors límit de concentració dels diferents contaminants.
Els resultats obtinguts a la xarxa semi permanent han detectat punts conflictius amb superacions mitjanes de les concentracions de NO2, degut a l'elevada quantitat de vehicles motoritzats que hi circulen i a la poca dispersió dels contaminants. Per altra banda, el distintiu ambiental és una manera de classificar els vehicles en funció de la seva eficiència energètica, tenint-ne en compte l'impacte mediambiental. El parc de vehicles de turismes i vehicles de dues rodes de la ciutat de Girona és de 71.946 vehicles dels quals, el 22% no tenen etiqueta ambiental.L'actuació consisteix en la instal·lació de càmeres amb lector de matricula pel control d'accessos a la ZBE, la instal·lació d'un centre de control d'operacions i sancions, estudis de seguiment i avaluació de la qualitat de l'aire i contaminació acustícia així com la redacció d'una ordenança que en reguli les restriccions.