Header: L'Estació Espai Jove

L'Estació Espai Jove

Xarxes: Joventut

Xarxes: L'Estació Espai Jove

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Un total de 440 joves de Girona reflexiona sobre el consum d’alcohol gràcies al recurs educatiu “Sortim?”

La proposta es va dur a terme a Els Químics Espai Jove durant el darrer mes d’octubre, just abans de les Fires de Sant Narcís

L’edició 2022 del recurs educatiu “Sortim?” ha convidat a reflexionar sobre el consum d’alcohol un total de 440 alumnes de 7 instituts de la ciutat de Girona. La proposta, organitzada conjuntament per la Taula de Promoció de la Salut Jove de Girona a través de Salutacció i pel Servei de Promoció de la Salut de l’Ajuntament de Girona, es va dur a terme a Els Químics Espai Jove durant el darrer mes d’octubre, just abans de les Fires de Sant Narcís.

La regidora de Joventut de l’Ajuntament de Girona, Annabel Moya, ha remarcat que, aquesta iniciativa, “no treballa des d'una vessant alliçonadora, sinó des de la perspectiva de reflexionar sobre el consum d'alcohol i les conductes de risc. Donem les eines a les persones joves per prendre decisions i tenir un pensament crític”, i ha recordat que “es fa un treball individual, d'autoresponsabilitat i d’autoconeixement, però també col·lectiu”.
 
“Sortim?” és un programa de prevenció de les drogodependències orientat al treball amb jovent, ja sigui consumidor o no d’alcohol, amb la finalitat de fomentar la reflexió sobre el consum i les conductes de risc relacionades amb aquesta substància. L’activitat també permet abordar de manera respectuosa aspectes com la violència en l’oci nocturn.
 
Aquest any, ha visitat la mostra alumnat de 3r i 4t d’ESO i de 1r de batxillerat, així com un grup de joves tutelats de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA). Els centres educatius participants han estat els següents: l’Institut Carles Rahola i Llorens, l’Institut Santiago Sobrequés i Vidal, l’Institut Ermessenda, l’Institut Montilivi, l’Institut Santa Eugènia i el Montessori Palau. 

Tornar