Subvencions per a l'organització de festes i activitats populars als barris i sectors de Girona 2022
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
L’objecte d’aquestes bases és regular l’atorgament de subvencions destinades a fomentar i promocionar les festes i les celebracions populars als barris de la ciutat de Girona, i donar suport a aquelles entitats veïnals que les organitzen.
El termini màxim per justificar la subvenció rebuda serà el dia 31 de gener de 2023.
Bases i convocatòria
Requisits de les entitats destinatàries
Les entitats destinatàries seran entitats veïnals sense afany de lucre que reuneixin els requisits següents:
- Estar legalment constituïdes i tenir la seu social i desenvolupar l’activitat en algun dels barris de la ciutat de Girona.
- Estar inscrites en el Registre General d’Entitats de l’Ajuntament i estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Girona, amb l’Agència Tributària i amb la Seguretat Social. Les entitats podran autoritzar a l'Ajuntament de Girona a consultar i obtenir els certificats emesos per les administracions corresponents. En cas contrari, hauran de presentar elles aquests documents.
- No incórrer en cap de les circumstàncies previstes en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Tipus de projectes
Activitats organitzades amb motiu de la celebració de les festes populars i activitats de caràcter festiu dels diferents barris o sectors de la ciutat, com poden ser els carnestoltes, les castanyades, les festes majors de barris, de primavera o tardor, de Sant Joan, Nadal, etc. Les activitats es poden realitzar de manera presencial o virtual.
Tipus de subvenció
Aportació econòmica per a les despeses generals de les activitats. Les subvencions regulades en aquestes bases són compatibles amb qualssevol altres subvencions, ajuts, ingressos i/o recursos destinats a la mateixa finalitat i procedents de particulars, d’altres administracions o entitats públiques o privades.
També és compatible amb qualsevol altra ajuda concedida per altres àrees de l’Ajuntament de Girona. En aquest sentit, l’entitat beneficiària comunicarà, a través del document del compte justificatiu normalitzat establert per l’Ajuntament, en el moment de la justificació de la subvenció, les ajudes que hagi rebut per al finançament de la mateixa activitat, indicant-ne la quantia i l’entitat concebent.
En cap cas, l’import de la subvenció concedida no podrà ser de quantia tal que amb concurrència amb altres subvencions píbliques i/o privades, superi el cost total del projecte d’activitat subvencionat.
Bases 2022 en català
Bases 2022 en castellà
Bases aprovades definitivament al BOP núm. 101 del 26/05/2022
Convocatòria en català
Convocatòria en castellà
Publicació de l'extracte al BOP núm. 111 del 10/06/2022
Sol·licituds
Presentació de sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds és de l'11 de juny al 4 de juliol de 2022 (ambdós inclosos).
D’acord amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment comú de les administracions públiques, s’obliga a totes les entitats a relacionar-se amb les administracions públiques per mitjans electrònics i, per tant, disposar necessàriament d’un certificat digital de l’entitat. Això implica que totes les sol·licituds i documentacions que s’adrecin a l’Ajuntament s’han de realitzar obligatòriament a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona.
Documentació a presentar
- Sol·licitud de subvenció juntament amb la documentació acreditativa del compliment dels requisits per a ser beneficiaris.
- Projecte de l’activitat per a la qual sol·licita subvenció així com el pressupost desglossat d’ingressos i despeses.
En el cas que es requereixi documentació per no haver estat aportada o perquè existeixi algun defecte de forma i aquesta no és aportada o corregida dins del termini atorgat, s’entendrà automàticament desistida la seva sol·licitud.
La presentació de les sol·licituds implica la plena acceptació d’aquestes bases i dels requisits i obligacions que s’hi recullen.
Tràmit de sol·licitud
Requeriment de documentació, rectificació o espena de sol·licitud
Resolució i justificació
Avaluació, resolució i notificació de la convocatòria
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es farà pública a l’e-tauler del web municipal la relació provisional d’admesos i d’exclosos, amb indicació dels motius de la no admissió.
L’esmena dels defectes s’haurà de fer en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, i en cas que no es faci dins d’aquest termini, equivaldrà al desistiment dels interessats, en els termes previstos a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
La comissió avaluadora elaborarà una proposta de resolució que se sotmetrà a consideració de la Junta de Govern Local, que és l’òrgan que resoldrà la convocatòria en virtut de la delegació de competències efectuada per l'alcaldessa presidenta, mitjançant Decret d’Alcaldia núm. 2021001969, de 8 de febrer de 2021. La resolució de la convocatòria es realitzarà en un termini màxim de 2 mesos a partir de la finalització del termini de la presentació de sol·licituds.
Acceptació de les subvencions
Els beneficiaris dels ajuts disposaran d’un mes, a comptar des de la data de fer-se pública la resolució definitiva, per comunicar per escrit l’acceptació de l’ajut i de les condicions en què s’ha atorgat, d’acord amb el model d’acceptació que es troba a la Seu Electrònica.
En virtut de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les persones jurídiques beneficiaries d’una subvenció superior als 10.000 € hauran de comunicar a l’Ajuntament de Girona en el moment de l’acceptació de l’ajuda, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l’efecte de fer-les públiques. Per aquest motiu, l’entitat a la qual se li atorgui una subvenció de més de 10.000 € haurà de presentar, juntament amb l’acceptació, el model de declaració responsable de les retribucions dels òrgans de direcció o d'administració de l'entitat beneficiària que es troba al subapartat de Models d’instàncies dins l’apartat d’e-Registre de la Seu Electrònica.
Justificació de la subvenció rebuda
El termini màxim per justificar la subvenció rebuda serà el dia 31 de gener de 2023.
L’entitat es compromet a lliurar la següent documentació:
- Compte justificatiu d’acord al model normalitzat de justificació de subvencions que es troba a la Seu Electrònica del web de l’Ajuntament de Girona, que reculli el cost de l’activitat objecte de subvenció, el detall del finançament i la relació de justificants de les despeses realitzades.
- Memòria de l’activitat realitzada, incloent un informe sobre les accions portades a terme parcialment o totalment amb la subvenció rebuda, indicant objectius assolits, participació de públic, etc... així com exemplars de tot el material gràfic (tríptics, cartells, etc.) que s’editi.
La manca de justificació produirà l’obligació de retornar les quantitats no justificades i, en el seu cas, la inhabilitació per percebre noves subvencions.
Requeriment de documentació, rectificacio o esmena de la sol·licitud
Tràmit d'acceptació
Tràmit de justificació
Resolució 2022