Subvencions per al desenvolupament de projectes de dinamització dels barris 2021
Pendent de convocatòria |
Termini obert |
Resolució |
Convocatòria tancada |
Aquestes bases reguladores tenen per objecte fixar els criteris per a la concessió de subvencions a les entitats de barri de la ciutat per al desenvolupament de determinats projectes de dinamització dels barris.
El termini màxim per justificar la subvenció rebuda serà el dia 20 de gener de 2023.
Bases i convocatòria
Tipus de projectes subvencionats
Poden ser objecte de subvenció els projectes que tinguin com a finalitat la dinamització dels barris en el sentit de:
- Impulsar la participació activa del ciutadans i ciutadanes de Girona en les propostes que les entitats ofereixen en els seus barris
- Fomentar valors i millorar la cohesió entre els veïns i veïnes
- Promoure l’associacionisme ciutadà i la cooperació entre les entitats
- Revitalitzar els barris amb projectes innovadors i col·laboratius
Entitats destinatàries i requisits mínims
Les entitats destinatàries seran entitats de barri sense afany de lucre que reuneixin els requisits següents:
- Estar legalment constituïdes, tenir la seu social i desenvolupar l’activitat en algun dels barris de la ciutat de Girona.
- Estar inscrites en el Registre General d’Entitats de l’Ajuntament i estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Girona, amb l’Agència Tributària i amb la Seguretat Social. Les entitats podran autoritzar a l'Ajuntament de Girona a consultar i obtenir els certificats emesos per les administracions corresponents. En cas contrari, hauran de presentar elles aquests documents.
- No incórrer en cap de les circumstàncies previstes en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Despeses subvencionables
- Es consideren despeses subvencionables les que, de manera inequívoca, responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada i resultin estrictament necessàries per a la seva realització.
- Seran subvencionables només les despeses que s’iniciïn durant l’any en el qual es demani la subvenció i fins a la data límit per justificar-les que s’estableixi a la convocatòria.
- Els projectes es poden finançar, a més de mitjançant la subvenció, amb fons propis de les entitats o amb recursos privats.
- Es poden imputar despeses directes i despeses indirectes.
Es consideren despeses directes subvencionables les que figuren a continuació:
- Les retribucions del personal necessari per a executar el projecte subvencionat.
- El lloguer de les instal·lacions on es desenvolupen les activitats previstes en el projecte subvencionat.
- Les despeses d’adquisició de béns inventariables necessaris per al projecte. El període durant el qual el beneficiari haurà de destinar-los a una finalitat concreta és de 5 anys en cas de béns inscriptibles en un registre públic i de dos anys per a la resta de béns.
- Material i serveis necessaris per fer les activitats
- Les assegurances d’accidents i de responsabilitat civil que cobreixen les activitats.
- Les despeses de transport
- Les despeses de publicitat i difusió dels projectes.
D’altra banda, les despeses indirectes poden ser subvencionades sempre que estiguin basades en les despeses reals que s’han fet. S’han d’aportar documents justificatius de totes i cadascuna de les despeses imputades.
Es consideren despeses indirectes subvencionables les que figuren a continuació:
- Les despeses per gestionar i executar el projecte: despeses d’administració, d’assessoria, de gestoria fiscal i laboral, etc...
- Altres despeses com ara energia elèctrica, aigua, clavegueram, calefacció i climatització, missatgeria, correu, neteja i vigilància, o bé altres despeses no especificades anteriorment associades a l’execució del projecte.
Les despeses indirectes no poden superar el 25% del pressupost que presenti l’entitat per al desenvolupament del projecte i sempre que aquests costos corresponguin al període en què es realitza l’activitat.
No es consideren subvencionables les despeses realitzades amb motiu d’activitats merament ludicofestives sense un component de dinamització del barri explícit.
No són subvencionables els imports satisfets en concepte d’IVA quan tinguin el caràcter de despeses deduïbles, compensables o repercutibles per part de l’entitat sol·licitant de la subvenció.
Bases al BOP núm. 152 del 10-08-2021
Bases aprovades definitivament al BOP núm. 188 del 29-09-2021
Bases 2021 en català
Bases 2021 en castellà
Convocatòria 2021 al BOP núm. 208 del 28-10-2021
Convocatòria 2021 en català
Convocatòria 2021 en castellà
Sol·licituds
Presentació de sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds i de la documentació necessària serà del 29 d'octubre al 22 de novembre de 2021.
D’acord amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment comú de les administracions públiques, s’obliga a totes les entitats a relacionar-se amb les administracions públiques per mitjans electrònics i, per tant, disposar necessàriament d’un certificat digital de l’entitat. Això implica que totes les sol·licituds i documentacions que s’adrecin a l’Ajuntament s’han de realitzar obligatòriament a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Girona.
Documentació que caldrà presentar
Les entitats sol·licitants hauran d’adjuntar a la sol·licitud específica la següent documentació:
- El projecte per al qual l’entitat sol·licita la subvenció, que ha d’incloure, com a mínim, els següents apartats: objectius, justificació, persones destinatàries, pressupost detallat i sistemes de seguiment i avaluació.
- En cas de no autoritzar a l’Ajuntament de Girona a consultar i obtenir els certificats emesos per l’Agència Tributària i la Seguretat Social d’estar al corrent de les obligacions fiscals, les entitats hauran de presentar aquests documents.
Tràmit de sol·licitud
Resolució i justificació
Avaluació, resolució i notificació de la convocatòria
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es farà pública a l’e-tauler del web municipal la relació provisional d’admesos i d’exclosos, amb indicació dels motius de la no admissió.
L’esmena dels defectes s’haurà de fer en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, i en cas que no es faci dins d’aquest termini, equivaldrà al desistiment dels interessats, en els termes previstos a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Transcorregut aquest termini, es dictarà resolució definitiva d’admesos i exclosos.
La resolució de la convocatòria es realitzarà en un termini màxim de 2 mesos a partir de la finalització del termini de la presentació de sol·licituds.
Acceptació de les subvencions
Els beneficiaris dels ajuts disposaran d’un mes, a comptar des de la data de fer-se pública la resolució definitiva, per comunicar per escrit l'acceptació de l'ajut i de les condicions en què s’ha atorgat, d’acord amb el model d’acceptació que es troba a la Seu Electrònica.
En virtut de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les persones jurídiques beneficiàries d’una subvenció superior als 10.000 € hauran de comunicar a l’Ajuntament de Girona en el moment de l’acceptació de l’ajuda, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l’efecte de fer-les públiques. Per aquest motiu, l’entitat a la qual se li atorgui una subvenció de més de 10.000 € haurà de presentar, juntament amb l’acceptació, el modelde declaració responsable de les retribucions dels òrgans de direcció o d'administració de l'entitat beneficiària.
Justificació de la subvenció rebuda
El termini màxim per justificar la subvenció rebuda serà el dia 20 de gener de 2023.
L’entitat es compromet a lliurar la següent documentació:
- Compte justificatiu d’acord al model normalitzat de justificació de subvencions que es troba a la Seu Electrònica del web de l’Ajuntament de Girona, que reculli el cost total de l’activitat, el detall del finançament i inclogui els justificants de les despeses realitzades.
- Memòria de l’activitat realitzada, incloent un informe sobre les accions portades a terme parcialment o totalment amb la subvenció rebuda, indicant objectius assolits, participació de públic, etc... així com exemplars de tot el material gràfic (tríptics, cartells, etc.) que s’editi.
La manca de justificació produirà l’obligació de retornar les quantitats no justificades i, en el seu cas, la inhabilitació per percebre noves subvencions.
Requeriment de documentació, rectificació o espena de sol·licitud
Tràmit d'acceptació
Tràmit de justificació
Resolució 2021