Header: Oficina de Comunicació

Oficina de Comunicació

Ruta de navegació

Publicador de continguts

Actualització: Novetats en les mesures de l’Ajuntament de Girona per evitar la propagació del COVID-19 i mitigar-ne els efectes (19.15 h)

L’Ajuntament de Girona posa en marxa el Pavelló Municipal de Palau II per a les persones sense sostre i, a partir de dilluns, oferirà també un servei d’assessorament psicològic per a la ciutadania

L’Ajuntament de Girona ha posat en marxa avui el Pavelló Municipal de Palau II per a les persones sense sostre de la ciutat que fins ara estaven a l’antic edifici de la UNED. El nou espai té capacitat per a 80 usuaris, i serà on es podran confinar, de manera definitiva, totes les persones d’aquest col·lectiu durant la crisi del coronavirus. D’aquesta manera, es deixaran d’utilitzar, des d’avui mateix, tant l’antiga UNED com també el menjador social de l’Espai Cívic del Mercadal, on es complementava el servei de dinar ofert a la Sopa. Avui al vespre hi ha registrades 68 persones, i 8 més ja estan seguint el procés per donar-se d'alta al servei.

Després de diversos dies de preparatius i formació entre el personal que vetllarà per garantir el correcte funcionament del pavelló, una seixantena de persones sense sostre ha col·laborat aquest matí en el muntatge de les instal·lacions finals, i ja s’hi ha pogut servir el dinar. L’espai estarà obert fins al vespre, quan es farà el recompte final de persones que l’utilitzaran. A més, en tot moment s’hi garantirà el compliment de les indicacions de seguretat i de prevenció, gràcies a un protocol que inclou mesures higièniques personals i de neteja de l’espai, de comunicació entre els usuaris, exhaustius cribratges mèdics, i que especifica també la manera com s’haurà d’actuar si es produeix un cas positiu en coronavirus. 

La posada en servei del Pavelló Municipal de Palau II ha implicat una mobilització de diversos grups de treball transversals de l’Ajuntament de Girona i també de persones voluntàries de Protecció Civil, que han coordinat els diversos serveis necessaris perquè l’equipament entri en funcionament amb totes les garanties: càtering, neteja, salut, seguretat o higiene, entre altres aspectes. 

Des del consistori també es vol agrair la solidaritat i el suport de particulars i empreses que han col·laborat amb la cessió de material i el proveïment de serveis, així com amb suport logístic i econòmic. Concretament, es tracta de Montjuïc B&B, Novara Hotels, Hotel Melià, Ibis Girona, Hotel Margarit, Hotel Europa, Coca Cola, Banc dels Aliments, Creu Roja, Associació de Voluntaris de Protecció Civil, Club Bàsquet Girona, Infantil Moher, Bugaderia del Gironès, Boisa, Prosegur, Eulen i Lindamer.

D’altra banda, l’Ajuntament activarà a partir de dilluns un servei telefònic d’assessorament psicològic adreçat a la ciutadania. Aquesta acció es vol complementar amb altres iniciatives similars que han sorgit des de col·lectius professionals com a mecanisme d’ajuda durant aquest període d’excepcionalitat i confinament. El consistori ha activat psicòlegs i psicòlogues que formen part de la plantilla de treballadors municipals, per derivar-los les trucades que la ciutadania faci al 972 419 010 amb l’objectiu de rebre aquest tipus d’atenció o consells.

Finalment, l’Ajuntament ha col·locat cartells informatius a les fonts de la ciutat recomanant que no s’utilitzin durant el període d’excepcionalitat actual, tret que sigui estrictament necessari. Aquests cartells inclouen consells com netejar-se bé les mans abans i després de tocar el polsador, o evitar el contacte de boca o de recipients amb l’aixeta. 

Pel que fa al nombre de sancions interposades als veïns i veïnes de Girona per no complir amb els requisits de confinament, en el dia d’ahir se’n van formalitzar 74 més. En total, entre Policia Municipal de Girona i Mossos d’Esquadra, s’han fet ja 669 denúncies a la ciutat. 

L’Ajuntament de Girona manté cada dia obert el telèfon d’informació ciutadana 972 419 010, de dilluns a divendres de 8 h a 18 h, i dissabte i diumenge, de 9 h a 18 h per resoldre els dubtes que puguin sorgir. També s’emplaça a la ciutadania a mantenir-se informada sobre les últimes novetats a través dels canals oficials de l’Ajuntament i de la Generalitat de Catalunya.

Tornar