Recursos educatius | La Caseta-Serveis Educatius

Recursos educatius 2025-2026
El programa de Recursos Educatius, gestionat pel servei municipal La Caseta-Serveis Educatius, és una concreció de la voluntat de la ciutat de Girona com a Ciutat Educadora i, per tant, en la idea de la corresponsabilitat social en l'Educació. La ciutat és una font d'educació per ella mateixa, filosofia que segueix la Carta de Ciutats Educadores.

Algunes activitats compten amb la subvenció de la Diputació de Girona dins del Programa pedagògic INDIKA. Comproveu a cada fitxa si l’activitat està subvencionada.
Llum i color
| Referència | 359 |
| Nivell |
|
| Temàtica |
|

A través de l'experimentació en els camps de l'òptica i la biologia, el grup descobrirà les característiques i propietats de la llum i els colors. L'experimentació amb les lleis de la reflexió i la refracció, la descomposició de la llum blanca, la bioluminescència, la fluorescència…, ens donaran la clau per tal d'interpretar diferents fenòmens òptics.
Amb aquesta activitat els vol treballar el foment de valors ètics i socials com el treball en equip, l’autoestima, l’autonomia, la responsabilitat, l’empatia, la convivència, etc. Els nostres recursos potenciïn el creixement socioemocional i en valors.
Objectius
- Oferir un recurs que faciliti el procés d’ensenyament-aprenentatge de temes curriculars relacionats amb els coneixements del medi, la física, la química i la tecnologia en general.
- Aplicar el mètode científic des d’una perspectiva lúdica, i alhora profitosa. Aquest objectiu esdevé el comú denominador de tots aquests tallers.
- Fomentar el procés deductiu de l’alumnat (l’elaboració d’hipòtesi), tot despertant-los-hi dubtes i preguntes.
- Convertir els mateixos i mateixes alumnes en protagonistes dels tallers, ja que seran ells i elles qui portaran a terme les manipulacions oportunes i les observacions necessàries.
A qui s'adreça: Cicle superior d'educació primària i 1r cicle d'Educació Secundària Obligatòria
Calendari: Del 12 al 30 de gener
Durada aproximada: 1 hora 15 minuts
Nombre d'alumnes per grup: Grup/classe
Condicions: Hi ha un límit de grups per participar en aquesta activitat, per la qual cosa s’establiran uns criteris de priorització en el cas que no es puguin atendre totes les sol·licituds.
Lloc: CaixaForum Girona. Carrer Ciutadans, 19 17004 Girona. Com arribar-hi: L1, L6, L7 i L11
Preu: 30 €/ grup
Inscripcions: Cal inscriure's amb un mínim d'una setmana d'antelació sobre la data prevista per a la realització de l'activitat al 972 08 20 41
Més informació: www.educaixa.com
| Set | Oct | Nov | Des | Gen | Febr | Març | Abr | Maig | Juny | Jul | Ag |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ho organitza: La Caixa. Col·labora Ajuntament de Girona
