Recursos educatius | La Caseta-Serveis Educatius

Recursos educatius 2025-2026
El programa de Recursos Educatius, gestionat pel servei municipal La Caseta-Serveis Educatius, és una concreció de la voluntat de la ciutat de Girona com a Ciutat Educadora i, per tant, en la idea de la corresponsabilitat social en l'Educació. La ciutat és una font d'educació per ella mateixa, filosofia que segueix la Carta de Ciutats Educadores.

Algunes activitats compten amb la subvenció de la Diputació de Girona dins del Programa pedagògic INDIKA. Comproveu a cada fitxa si l’activitat està subvencionada.
II Concurs de Dibuix i Pintura
| Referència | 266 |
| Nivell |
|
| Temàtica |
|

| Es tracta d'un concurs de pintura o dibuix sobre algun tema, concretat prèviament, relacionat amb la malaltia del Parkinson. Va adreçat a alumnes de primària i els treballs s'han de realitzar el dia de la convocatòria (el dimecres anterior a l'11 d'abril, Dia Mundial del Parkinson) en la plaça on hi ha l'escultura Tulipa pel Parkinson?. La tècnica és lliure i els participants hauran de portar els materials necessaris menys la làmina que els serà lliurada per l?organització el mateix dia i on hauran de posar les seves dades. Les escoles que desitgin participar s'hauran d'inscriure en les dates que marquen les bases. Hi ha tres categories, una per a cada cicle (CI- CM-CS) i 2 premis per categoria (1r i 2n). Un jurat qualificat decidirà els treballs premiats i els premis es lliuraran a les mateixes escoles en la data i horari acordats. Els treballs es retornaran als alumnes però AGIP es reserva el dret de reproduir els que consideri citant l'autoria. Recomanem que es faci l'activitat.Per què et tremola la mà, àvia?? amb anterioritat al concurs. Valors: La responsabilitat, l'empatia i el respecte |
Objectius
- Informar i conscienciar la població sobre aquesta malaltia.
- Visualitzar el paper de la persona cuidadora
- Interpretar de forma plàstica algun aspecte de la malaltia
- Educar en la responsabilitat de persones, animals o coses que estan al nostre càrrec.
A qui s'adreça: A tota la primària
Calendari: La realització dels treballs serà el dimecres anterior al dia 11 d'abril (DMP). El lliurament de premis és concretarà amb cada escola premiada.
Grups classe. Durada d'un matí. De 9 a 12 hores.
Escola de Girona.
Lloc: La plaça on hi ha l'escultura "Tulipa pel Parkinson". (Av. Sant Francesc )
Preu: Gratuït
Inscripcions: Fins a 15 dies abans de realitzar l 'activitat.Trucar al telèfon: 618550733. o bé també podeu escriure a l'associació Gironina de Parkinson - agironinaparkinson@gmail.com
Més informació: Per l'any 2026 el tema serà "Ser Cuidador/a". Tothom en algun moment de la seva vida serà cuidador/a. Podem cuidar ara dels germans petits o d'un animal i quan siguem grans podem cuidar els avis, pares, fills i filles, malalts de la família... Però aquesta tasca és invisible, ningú la valora. Ens vols ajudar a visibilitzar-la?
| Set | Oct | Nov | Des | Gen | Febr | Març | Abr | Maig | Juny | Jul | Ag |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ho organitza: Associació Gironina de Parkinson
