Recursos educatius | La Caseta-Serveis Educatius
Recursos educatius 2024-2025
El programa de Recursos Educatius, gestionat pel servei municipal La Caseta-Serveis Educatius, és una concreció de la voluntat de la ciutat de Girona com a Ciutat Educadora i, per tant, en la idea de la corresponsabilitat social en l'Educació. La ciutat és una font d'educació per ella mateixa, filosofia que segueix la Carta de Ciutats Educadores.
Algunes activitats compten amb la subvenció de la Diputació de Girona dins del Programa pedagògic INDIKA. Comproveu a cada fitxa si l’activitat està subvencionada.
Més enllà del Google i la Viquipèdia: millora els teus treballs
Referència | 66 |
Nivell |
|
Temàtica |
|
Internet és una font d'informació molt bona, però no és l'única. Avui dia a l'hora de fer treballs acadèmics, s'acostuma a utilitzar només aquest recurs per obtenir informació deixant de banda les enciclopèdies, els llibres, etc. D'altra banda, cal conèixer de quina manera hem de cercar a Internet per tal d'aconseguir bons resultats, i sobretot quines fonts d'informació són fiables i quines no. Aquesta activitat pretén obrir el ventall de possibilitats a l'hora de buscar informació per fer treballs de classe i reflexionar sobre la importància d'assolir informació veraç i de qualitat. L'activitat consisteix a fer exercicis pràctics sobre cerques d'informació a diverses fonts d'informació virtuals. Aquesta activitat es complementa a Batxillerat amb el recurs La biblioteca de la Universitat de Girona: recursos d'informació per fer el treball de recerca. Per a la realització de l’activitat es disposarà d'un dossier per a l'alumnat.
Amb aquesta activitat es volen treballar els valors de respecte creativitat i participació.
Objectius
- Conèixer les diverses fonts d'informació que hi ha a Internet.
- Saber com hem de fer les cerques.
- Identificar les fonts d'informació fiables de les no fiables.
- Obrir el ventall de possibilitats a l'hora de cercar informació per fer un treball de classe.
A qui s'adreça: Per grups de 4t d’ESO
Calendari: Durant el curs escolar, matins de 10 a 14 h
Durada aproximada. 1 hora 30 minuts
Nombre d'alumnes per grup. Grup/classe
Condicions: Hi ha un límit de grups per participar en aquesta activitat, per la qual cosa s’establiran uns criteris de priorització en el cas que no es puguin atendre totes les sol·licituds.
Lloc: Biblioteca Antònia Adroher. Can Sunyer, 46. 17007 Girona (L5).
Biblioteca Ernest Lluch. Carrer Saragossa, 27. 17003 Girona (L1, L2 i L10).
Biblioteca Just M. Casero. Plaça de l’Om, 1. 17007 Girona (L6).
Biblioteca Salvador Allende. Carrer de baix, 2. 17006 Girona (L3 i L4)
Preu: Gratuït
Sol·licituds: Aneu a Sol·licituds de la web de La Caseta-Serveis Educatius i ompliu les dades referents a l'activitat sol·licitada abans del 20 de setembre. Posteriorment, el centre rebrà la resposta de l'Ajuntament confirmant la seva acceptació a l'activitat. Fora de termini es pot contactar amb cada biblioteca per concertar visita
Més informació: Biblioteques de Girona. Recursos Educatius Tel.. 972 232 715 bibliotecaiescola@ajgirona.cat . La Caseta – Serveis Educatius Tel. 972 221 866
Set | Oct | Nov | Des | Gen | Febr | Març | Abr | Maig | Juny | Jul | Ag |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ho organitza: Biblioteques de Girona