Recursos educatius | La Caseta-Serveis Educatius
Recursos educatius 2024-2025
El programa de Recursos Educatius, gestionat pel servei municipal La Caseta-Serveis Educatius, és una concreció de la voluntat de la ciutat de Girona com a Ciutat Educadora i, per tant, en la idea de la corresponsabilitat social en l'Educació. La ciutat és una font d'educació per ella mateixa, filosofia que segueix la Carta de Ciutats Educadores.
Algunes activitats compten amb la subvenció de la Diputació de Girona dins del Programa pedagògic INDIKA. Comproveu a cada fitxa si l’activitat està subvencionada.
Pensament computacional al pati
Referència | 52 |
Nivell |
|
Temàtica |
|
En el marc de l’assignatura “Pensament computacional i programació” dels estudis de mestre/a de la Universitat de Girona, un grup d’estudiants dels graus d'educació infantil, primària i doble titulació dissenyen una sèrie d’activitats dirigides a infants de primària amb l’objectiu d’introduir els elements de la programació de manera vivencial, sense que hi hagi ordinadors ni pantalles (sense endolls) i que es pugui fer preferentment al pati o a l’exterior.
En cada activitat es planteja un repte col·lectiu a un grup infants en què el Pensament Computacional té un paper important en la seva resolució. Per tant, els nens i nenes utilitzaran la seqüenciació, la lògica, la descomposició de problemes, el paral·lelisme, la sincronització, els condicionals, entre altres conceptes. El grup de nens i nenes resoldrà el repte sense ordinadors i sense robots però sí “programant”, fent servir, en comptes d’instruccions i símbols digitals, instruccions i símbols representats per elements físics de manera que:
- Les instruccions seran tocables (o tangibles) i els nens i nenes les podran moure i posar en ordre amb les mans.
- Els personatges seran els mateixos nens i nenes. Per tant, quan executin l’activitat alguns programaran (posant les instruccions en ordre) i els altres interpretaran i representaran el programa (l’executaran).
- Els rols s’aniran canviant per tal que tots els nens i nenes facin tant de programadors com de personatges.
Aquesta manera d'introduir-se a la programació és un exemple del que es diu “unplugged programming” o “unplugged computational thinking”. Els nens i nenes experimenten amb la programació de manera vivencial, pensant en els mateixos processos mentals quan es fa una acció.
Objectius
- Promoure l'experimentació científica a l'alumnat de primària.
- Despertar interès per la ciència i la tecnologia i fomentar vocacions científiques.
A qui s'adreça: 3r i 4t d'educació primària dels centres educatius de la ciutat de Girona
Calendari: Dijous 12 de desembre de 2024
Durada aproximada: 1 hora 30 minuts
Nombre d'alumnes per grup: Grup/classe
Condicions: Hi ha un límit de centres per participar en aquesta activitat, per la qual cosa s'establiran uns criteris de prioritat en el cas que no es puguin atendre totes les sol·licituds
Lloc: Al pati del centre educatiu
Preu: Gratuït
Sol·licituds: Aneu a Sol·licituds de la web de La Caseta-Serveis Educatius i ompliu les dades referents a l'activitat sol·licitada abans del 20 de setembre. Posteriorment, el centre rebrà la resposta de l'Ajuntament confirmant la seva acceptació a l'activitat
Més informació: La Caseta-Serveis Educatius. Tel. 972 22 16 88 - caseta@ajgirona.cat
Set | Oct | Nov | Des | Gen | Febr | Març | Abr | Maig | Juny | Jul | Ag |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ho organitza: La Caseta-Serveis Educatius de l'Ajuntament de Girona i Universitat de Girona