Recursos educatius | La Caseta-Serveis Educatius
Recursos educatius 2024-2025
El programa de Recursos Educatius, gestionat pel servei municipal La Caseta-Serveis Educatius, és una concreció de la voluntat de la ciutat de Girona com a Ciutat Educadora i, per tant, en la idea de la corresponsabilitat social en l'Educació. La ciutat és una font d'educació per ella mateixa, filosofia que segueix la Carta de Ciutats Educadores.
Algunes activitats compten amb la subvenció de la Diputació de Girona dins del Programa pedagògic INDIKA. Comproveu a cada fitxa si l’activitat està subvencionada.
El suro: un món per descobrir
Referència | 297 |
Nivell |
|
Temàtica |
|
L'activitat es divideix en dues parts, una és dur a terme a l'equipament del Consorci a Can Vilallonga i l'altre a una fàbrica de suro de Cassà. En aquesta activitat els alumnes descobriran les característiques ecològiques de l'alzina surera i la gestió forestal actual. A la fàbrica es veurà com es transforma el material extret del bosc en un tap de suro, ja que és el producte emblemàtic de la indústria surera. Així els alumnes veuran tot el procés que s'ha de seguir i totes les mans que intervenen en la creació d'un tap de suro; i, com tot aquest procés si es fa amb bones pràctiques repercuteix en la salut dels nostres boscos. L'activitat s'ofereix amb modalitat d'una jornada i de mitja jornada. El dinar es farà sempre a Can Vilallonga. L'activitat comptarà amb educadors del Consorci de les Gavarres per la part de Can Vilallonga i quan es visiti la fàbrica es farà amb el seu personal. El trasllat entre els dos punts s'haurà de fer amb l'autobús que contracti el centre educatiu.
Amb aquesta activitat es vol treballar el valor dels productes sostenibles i el nostre paper com a consumidors, la necessitat d'una gestió forestal sostenible, el suro com a producte històric dels boscos de les Gavarres.
Objectius
- Mostrar les propietats del suro i les seves múltiples aplicacions.
- Conèixer com es transforma del bosc a la fàbrica.
- Donar a conèixer els diferents oficis que intervenen en el món del suro.
A qui s'adreça: Cicles mitjà i superior d’educació primària i Educació Secundària Obligatòria
Calendari: Durant el curs escolar
Durada aproximada: 6 hores o 3 hores 30 minuts
Nombre d'alumnes per grup: Grup/classe
Condicions: L'activitat es realitza a l'aire lliure, per tant, estarà subjecte a les condicions meteorològiques
Lloc: Can Vilallonga i fàbrica de taps De Maria de Cassà de la Selva
Preu: 10 € / alumne (en el cas de 6 hores) / 8 €/alumne (en el cas de 3,5 hores)
Inscripcions: Cal inscriure's amb un mínim d’un mes d'antelació sobre la data prevista per a la realització de l'activitat. Tel. 972 64 36 95. gavarreseducacio@galanthusnatura.com
Més informació: www.gavarres.cat
Set | Oct | Nov | Des | Gen | Febr | Març | Abr | Maig | Juny | Jul | Ag |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ho organitza: Consorci Gavarres i fàbrica de taps De Maria. Col·labora Galanthus i Ajuntament de Girona